CSS

Saturday, November 20, 2010

Kuih Bronok lagi


Assalamualaikum..

Jom sarapan kuih bronok a.k.a kuih saguu. Memang kuih yang sangat digemari. Kalau perut lapo, setengah loyang boleh habis. Budak kecik tu pun suke sebab saya buat lembik sikit, so dia ingat makan jelly kot. 

Nak resepi DISINI. Mekasih mama Kastam Tioman untuk resepi n tekniknya.



11 comments:

Mas said...[Reply to comment]

makcikkk...nak kuih bronok 1/2 loyang gakk...he..he.....lapar ni ...
makcik dah buat kuih cara kentang berkeju...sedapp kan makcik...amboiii..dah lama buat baru nak n3 kan...he..he..tak pe makcik..janji sedappp...

izahdaut said...[Reply to comment]

makcikkkkkkkkkk.. dah balik punnggg... cepat aa entry best best ye...ha ah..cedap cara tu, tapi rupanya yg buruk sikit.. mas... nak kuor jap lagi..daaa

Yatie said...[Reply to comment]

Salam Izah,
Akak mmng suka kuih bronok ni...kalau buat mesti warna ijau sbb Hamka suka sngt dngn kaler ijau...tapi merah mmng mengancam...

fara dean said...[Reply to comment]

Ya Allah..
kita suukaa kuih ni..tapi tak penahh lagi buat..heheh..klau rasa rosenya rasa mmg sedap!!

moklong said...[Reply to comment]

td pagi pun mkn ni gaks... tp beli jerk. x larat den nk buet pasalnya... den aje yg mkn. laki den n ank den x tau mkn bronok bronak nih. tp wlaupn mkn sorang. den totap bselero... hehehe...

kak Erna said...[Reply to comment]

izah..akak tak pernah tau pulak,,namanya bronok ..taunya kuih sagu je..
kegemaan akak ni,,

zarin said...[Reply to comment]

owh! kuih bronok ni kuih sagu ka? ish akak tk tau ler hihi..akak pun mkn kuih ni for breakfast tadi tp makan kat kedai ler :D

Sari Yusa Ibrahim said...[Reply to comment]

terima kasih, Izah. Baru tau nama kuih ni.. hehe. Tapi akak suka gilaaaaaaaa!!! nama leh taktau

Mimiey.. (^-^) said...[Reply to comment]

ade orang buat kuih sagu la... nak mintakla bnyak... bolehkan????

izahdaut said...[Reply to comment]

kak yatie..
no wonder dia suke sayur, sebab sayur hijau..haha.kalau anak suke lagi semnagat nak buat kuih mcm ni kan kak yatie

fara dean..
laaa..rugi la, buat sendiri boleh buat banyak sikit..sodap ni.simpan dua hri pun sedap lagi..hehe..sama la kita kan..sukee jugak kuih ni

izahdaut said...[Reply to comment]

moklong..
hahhaha..nak wat camno, dah kesukoan..makan je la kan walaupun sengsorang..kalau nak buat sendiri pun boleh.hubby saya pun tak makan kuih ni, dulu2 blum anak2 reti makan kuih ni, saya buat segenggam je, untuk perut sendiri.tu pun dpt banayk.hehe

kak erna.
la sama kes dengan saya.saya pun tak tau pun namanya bronok, mungkin jawa kot..saya panggil kuih sagu jugak kak

kak zarin..
hehhee..klu dpt mkn kt kedai sedap jugak kak..sebab kesukaan..kan.. sama la saya pun bru je thu nmanya bronok

kak sari yusa..
ala kak janji mulut tekak semua tahuu..hahhaa... baru jugak tahu namanya bronok..dulu main panggil kuih sagu je

mimiey..
dah balik dari berkorban kamu mie..ingat dah kene korban lama je senyap..hahhaa... aipp..mintak mintak..anak dara gi buat sendrik!