CSS

Thursday, May 20, 2010

Durian dan Pulut

"(Ingatlah), ketika Allah menjadikan kamu mengantuk sebagai suatu penenteraman daripada-Nya, dan Allah menurunkan kepadamu hujan dari langit untuk mensucikan kamu dengan hujan itu dan menghilangkan dari kamu gangguan-gangguan syaitan dan untuk menguatkan hatimu dan memperteguh dengannya telapak kaki(mu)."-Al Anfaal:11 (Memperteguh telapak kaki disini dapat juga diartikan dengan keteguhan hati dan keteguhan pendirian)


Assalamualaikum.. Ni dia for dinner. Tak percaya? Mmm bila dah boring makan nasi makan menda manis lak memalam. Sedap juge layan skali sekala. Dah en somi balik bawak balik durian dua biji lengkap beras pulut dengan kelapa, jadi buat lah dessert durian feveret dia ni. Dia suke makan cam ni je, santan putih bergaram gaul je ngan pulut dan durian.





Tapi saya suka makan kuah durian tu masak dengan gula merah n daun pandan dan durian. Makan dengan pulut. Memanggg seeedaaaaap. Bais plak makan pulut dengan sambal tumis. Tak snap la pulak. Tak pe layan je gambo ni...






9 comments:

mummyseri said...[Reply to comment]

Salam izah..
ermm lama tak tengok pulut durian ni:)
family kt kg sana suke mkn cam ni..
tp kite rugi sbb x mkn durian :)

Watierman, rmanbkr said...[Reply to comment]

Tak nak kawan dengan Izah hari ni...ada bau...cabuttt~!

MAS ( DUNIAKU ) said...[Reply to comment]

buah peberet mas tu, pas tu izah makan ngan pulut, tergoda iman mas,kena ambik durian izah seulas...he..he..

HALAMANKU said...[Reply to comment]

Izzahku sayang yang terajin nyum2 kalu SK nampak mesti dia request he he he... seksi tullah tgk durian tu lepak manggis gitu he he he...

ain said...[Reply to comment]

lamanya tak mkn serawa durian! nmpak sedap pulak!

desperate mama said...[Reply to comment]

sedaaaaaaaaaaapppppnyeeeeeeeeeeeeeeeeee..........

TopsyTurvyMum said...[Reply to comment]

lemah betul tgk durian kuning2 nii..

hopefully balik nanti sempat le merasaaa..

izahdaut said...[Reply to comment]

mummyseri..
alahai tak makan durian ke? mm mesti pening kalau bau kan.tapi ada org durian tak makan tapi tempoyak makan kan

watierman..
ooo kak watii sampai ati..nak majuk aaaaaa

mas..
ddolu saya kureng sikit dengan durian ni,tapi bila hubby suke saya pun terikut sekali suke.amik mas jangan tak amik..ada lagi bebaki dalam peti ais tu

erma..
erma dimana duhai dirimu..hari ni senyapp je..oo kepada SK erma, sila request, mmg sedap ni..ek tetibe

ain..
kalau musim..mmg ni la pilihannya kan..mcm2 gak boleh dibuat durian ni

piza..
ko panjang tul sedaaapnyaaaaaa..memang sedaaaap

TTM...
TTM bila balik msia? kalau tak sempat boleh cari kat chowkit banyak..nak order?hehe

tunoor73 said...[Reply to comment]

salam izzah...knapalah kau buat entry pulut n durian tuu...akak dah meleleh air liur ni....tengah mengidam bubur kacang durian....hehhehe..tapi x ksempatan nak buat lagi...kuah durian tu cicah ngan roti banggali sedap tuuuu...