CSS

Monday, May 24, 2010

Deco Amatur....

"Sesungguhnya harta bendamu dan anak-anakmu menjadi cubaan bagimu. Allah di sisiNya pahala yang besar." (At Thaghabun:15)

Assalamualaikum.. dah petang jap lagi masuk malam pulak. Ujung Minggu baru ni dapat order dari adik sebiji kek dan sikit kuihmuih tuk celebrate birthday anaknya. Dah setahun dah Aliff Abqari..jap lagi dapat adik plak kan..ala cian tak lama bemanja. Sebenarnya malu nak tunjuk deco yang tah hapa hapa ni. Ni mendeco syok sendiri je. Amacam sifu sifu deco kek, ada lulus? Saya ni sebenarnya sangat sangat sangat teringin nak belajar deco mendeco kek ni, tapi belum ada kesempatan dan peluang. Jadi nak lepas gian tu lukis-lukis touch up je la ikut sesuka hati.



Keknya pula saya buat kek marble Chocolate cheese yang diambil dari Chef Hanieliza, ternampak memula kek ni kat umah kak Yatie US dan ditambah testimoni oleh kak Anis. Maka dengan kekompidenan yang tinggi saya dengan tidak teragak-agak membake kek ni dan hasilnya....sangat berpuas hati. Bila memula rasa kerak2 kek tu sedap je..wangi je keknya dan moist. Tapi tak dapat snap rupe dalam kek tu. Nanti nak buat lagi kek ni. Dan pihak yang dapat kek pun puas hati dengan rasa kek yang sangat sedap dan katanya buttercream tu pun sedap. Biasanya agak muak tapi yang ni sedap dimakan. Untuk buttercreamnya saya amik resep kat My R..







Amacam rupe kek ni? Ada sapa2 nak order? Ada bran? Boleh kontek saya..hahahaaaa..

6 comments:

Ctnaemah said...[Reply to comment]

okeh ni ..boleh dh amik order..heheheh..ape pun kepuasan menghiaskan kek utk 1st besday anak tu yg penting..go! izah go!

mummyseri said...[Reply to comment]

salam ..
wah da mcm pro la :)
cantek kite suke..

Mas said...[Reply to comment]

wah izah, teror la mendeco, dah macam pro, entah bila pulak la mas nak mendeco kek,tak reti la,,

indahhouse said...[Reply to comment]

salam kak izah,
wah...dah dapat tempahan orait la tu kak..
hihi. kalu tak silap ni deco rumput2 tu kan? cantik... :) mula2 saya ingat birthday anak kak..hihi.

MamaFaMi said...[Reply to comment]

Salaam Izah...

Edisi melepas gian ye? Well, we have to start somewhere! Mama kalau tengok gambar kek dan cupcakes yang mama mula-mula deco dulu... hihi, rasa macam tak sanggup je. Tapi masa dulu tu, konon dah cantik banget! Hahaha... Practise makes perfect!

izahdaut said...[Reply to comment]

ctnaemah..
hehe..semangat ni semangat..ok sorak lagi nanti dapat kek free kak..kekkee

mummyseri..
seri..jgn bukan bukan seri..marah plak orang pro kang.buat sekadar melepaskan gian nak menconteng atas kek je seri ..

mas..
ye ke mas..kembang idong kena puji jap..tak de aaa.kite pung tak pandai.tapi kalau dah ada buttercreamnya nanti pandai je tangan tu nak touchup mas..try la buat untuk anakanda2 tu

nurindah..
tu la nur..akak pun buat main taram je.slalu nampak orang deco mcm tu tertarik nak try. tapi ni bukan rumput dah..dah rupa cendol pun dah..hikhik..

mamafami..
thanks mama..hikhik..ni pun yang ketiga saya try deco kek.palig first tuk besday hubby tah hapa2..konon2 perasan lawa la time tu..tak pe la mmg melepas gian gak la ma..