CSS

Sunday, April 3, 2011

Orang tak de kepala dalam feri?


Kan macam tak de kepala. Hehe.. ada ada.. dia tunduk tengok air sambil mengelamun la tu. Gambo ni atas feri masa gi Penang dulu. Aii tak habeh habeh tunjuk gambo kat Penang ek. Gasak.. Orang dlm gamba tu tak de kaitan dengan penulis belog baik hidup atau mati ye.


Candid.. Masa ni Bais tido, sian dia tak dapat join adik dia yang excited naik feri. Sian tol mak bagi syarahan, anak2 buat bodo je. Ishh zaman sekarang ni kan..hehe


Ye, ke sini ler destinasi kami. Tanjung Bungah, ke TOY MUSEUM. Ok la jugak. Tengok toy je la. Malapetakanya bila Bais nak kereta pameran tu. Tak ke haru. Mengamuk ala ala nak kena pelempang je kat situ. Haha.. nak je aku sajes suh bukak la terus kedai mainan ke kan. Tak de otak bisnes la. Cehhh memandai je. Gambar mak ngan budak2 tu tak de kaitan ngan penulis blog ini. 


Ni antra toy nyer. Banyak la lagi, saja aku snap yang tetiba aku rasa nak pakai cenggini. Cantik je. hehe..


Ni masa kat Mesir. Tetibeee. Tak yah perasan!!




Antara yang excitedkan budak budak berdua tu. Sebab diorang mmg suke katun ni. Banyaaaakkk lagi. Letih nak edit!!



Antara karektor yang menggerun kan bebudak tu. Mau nyer melolong Bais aku tunjuk kat dia pakcik pakai gincu tu. Padan muke..hahaha


Calon ibu mithali 2020. ;p *eh ada jugak..haha
.
.
Dah dah, nak jenguk pantai jap..


Dah tenang.. nak tenang lgi, jom balik kampung. Ni kat Kulim lak..








Motif tunggul kayu? Entah... Ok daa... enjoy your wiken!!



12 comments:

Kak Rose said...[Reply to comment]

eeee saspen gak td... sbb dulu ada org putus tangan terkepit masa feri berlabuh... isshhh takut tengok...

seronok le budak2 g toy museum tu, agaknya mak budak lagi suka kan...nak2 kalau dapat pakai cam patung dlm gambo tu...

izahdaut said...[Reply to comment]

ye ke kak rose.. ish ish..cemana leh terkepit lak tu..ngeri jek dengor.

hehe mak budak kepenatan je layan bebudak neh.biasa ler kan kak rose

AZLITA AZIZ said...[Reply to comment]

ishhh... suspen aje izah ni...
btw akak tak pernak lagi pergi Muzium toy tu dan tak pernah tau pun ianyer ujud... wakaka tertinggal rupanyer...

cantik gambar izah... ralit akak tengok...
suka sangat tengok shoot yg cantik dgn angle yg menarik...

izahdaut said...[Reply to comment]

tak de cantik mana kak ita. seriyes tak de improvment pun.ahaha..tengah nak study manual lagi ni.kikiki

tu la akak, saya pun baru tertengok dlm tv3 hari tu.boleh la gi bawak anak2 kan.katanya toy museum terbesar dlm dunia neh.katanyaaaa

anymz said...[Reply to comment]

huwaaaaa..dah lamo tak naik feri.
eh!maso bilo pulak ado toy museum di penang ni jah?..tunggu hujung tahun ni, bila ke penang akak nak cari toy museum ni lah..nak cari si sofea dan chik mimi gak.akak takde kes anak meroyan nampak mainan.kekeke..
kalo tak, harus akak jadi cam izah gak.

wah!skill sudah menjadi tu zah..tahniah.cantik gambo2.

psst..
apo yg di bualkan kat dapur mas tu zah..mmg nak kono sekeh korang bertigo....wakakaka

Mas said...[Reply to comment]

makcik...ni aku datang bertandang.....buat la air yer....he..he..
aku dah lama tak naik feri makcik.....tengok feri tu teringat lak zaman2 remaja....wakakakaka..
sebab sekarang zaman muda aku.....muahahaha..

kalau berjalan ngan anak2 baya anak kau memang agak mencabar...aku dah rasa..skrng ni ok sikit sebab anak2 aku dah besar..dah paham bahasa...klu dulu...hmmm...memang tebal gak muka bila anak2 mengamuk kat tempat awam....tapi bila teringat balik....jadi kenangan manis lak...aku ngan laki aku suka lak bercerita zaman bebudak ni kecik...

jadi kau layan jerk teletah bais ngan muas tu...nanti bila bebudak tu dah besar, mesti kau ngan laki kau tersenyum teringat balik kejadian tu walaupun masa kejadiannya tu memang panas hati dengan teletah dia orang..he..he....

ni bebel byk2 pun, tuan rumah tak hidang air pun...balik la....hu..hu..

kak Erna said...[Reply to comment]

izah..pandai izah..gempak punya tajuk..
cantik2 gambar yang izah letak disini..

suri solehah said...[Reply to comment]

salam izah..dan2 buka tengok tajuk izah hehe..selama akak duk penang tak tau pun ada muzium tu izah..huhu

izahdaut said...[Reply to comment]

kak suri solehah..
tu la, masuk tv3 hari tu yang baru tau.kalau tak tak tau jugak..

kak anymz..
sekeh kepala mas tu kak..hahaa.. jangan marah den yo.

kak erna..
hehe skali skala buat gempak skit..boring2 dihari minggu kan..

mas..
tu la pasal.. nanti dah besar best la sikit nak cuti2 kan..

HaSue said...[Reply to comment]

aku duk skroll atas,skroll bwh,pastu skroll atas lagik sbb nak tgk calon ibu mithali 2020 yg awalnya td 'gambar mak n budak2 xde kena ngena ngan penulis blog',ingatkn org lain laa kan..kakaka...hampir2 daku terpedaya olehnya..

wehh..cantik giler kmpung ko kat kulim tu..gambar2 pun mabeles..aku jugak yg x reti bahasa nak menelaah pelajaran potograpi nih..ekeke

seronoknya gi museum tuh..awat xde jual kat bahagian luar2 tu ke,sbg souvenier ke kan..
pasal anak ko tuh,mmg org yang ada anak2 aktif ni akan merasainya kot..rata2 knk2 mmg gitu..kalo tak,sapa lg nk nguji kesabaran si ibu di khalayak ramai kan..hahaha...

izahdaut said...[Reply to comment]

tu la pasal... kalau ada jual mainan tak sakit jiwa.hahaa.. lawa kan kampugn tu. tapi aku balik kampung duk rumah je..kalau dapat jalan2 kaki petang2 best gak..lama dah tak buang tebiat gitu. kecik2 dulu je asik ngukur jalan.. hehe.

weh boleh jadi calon ap? ke tak cukup angka anak lagi. ke 10 orang baru boleh ek..kikiki

Yatie said...[Reply to comment]

Assalam Izah,
Sorry akak ketinggalan..suka tngk gambar Izah jln2...seronokkan masa ni..mmng penat sikit ler jaga anak2 umur mcm Bais dan Muaz...akak dpt bayangkan, bila kat kete je penat terus tidooooo....sukalah dpt tngk gambar Izah...manis jek....