CSS

Thursday, January 20, 2011

Karipap Sardin


Assalamualaikum..

Selamat bercuti buat semua yang berada di Malaysia. Maaf sangat tak sempat nak BW ke rumah kawan kawan. Karipap a.k.a epok epok sardin ni saya buat petang semalam. Ternampak kat tingkap kak Jepun tu pun buat karipap jugak. Alamak, karipap saya ni banyak jerawat ye. Tah la napa...Semua petua untuk kurangkan jewarat dah buat, tapi still ada jugak.


Untuk doh, saya guna resepi kak Hana. Pun dah ada kat label kuih muih. Ni entry cepat cepat je ni. Nanti saya linkkan kemudian.


Nampak jerawat batu pun ada.


Okay..tuan tanah nak kuar jap ada hal... Jemput la makan karipap sardin dulu yo!! Petang nanti saya BW..semalam busy sikitttt...tata



36 comments:

Deliah's Deli said...[Reply to comment]

salam izah...bt karipap jgk..sama dgn hana..janji eyh :))

hana said...[Reply to comment]

lerrrr janji kiter dalam mimpi eh... kahkahkahkah... weiii sardin lg sedap wehhhh... eh nak g mana? nak ikut boley? kekekekeke

Nazrah Bakery & Dunia Kuih said...[Reply to comment]

hari Karipap sedunia ker..

Kak Rosaliza said...[Reply to comment]

salam izah..tadi akk mkn epok2 kelentang umah hana..nih mkn yg sardin pulak..dua2 sedap heheh

Kak Sam said...[Reply to comment]

Assalamualaikum....
Jangan kisah itu jerawat. Yang penting kalau makan karipap tu, jerawat tak naik kat muka kita sudah. Hehehehe

TopsyTurvyMum said...[Reply to comment]

Izahhh!!
Teringin giler aku nak makan karipap sardin ..
ntah bila la aku nak reti mengelim..
bab jerawat tu, nyah pesal aku suka karipap berjerawat hahaha

Yatie said...[Reply to comment]

Salam Izah,
Uwaa..leh sama dngn mek jepang wat karipap arini...kalau dekat maunya dah bertukar2 pinggan...inti sardin mmng kegemaran akak..jerawat tu sikit jek...nasib baik bkn jerawat batu kerewel...kih3..

Ayu said...[Reply to comment]

izah, akak lagi suka yang berjerawat tau..bak sini apa yang tinggal..

Mimiey.. (^-^) said...[Reply to comment]

tadi dah mintak ngan makcik hana 2 inggit...kak izah pun 2 inggit gakla...tapi kasi byk2 tau... lalallala

DG said...[Reply to comment]

Wah enaknya ... diam2x janjian ama Hana ya ... sama2x buat karipap .. cakep2x lagi.

anymz said...[Reply to comment]

huh...gi mana tu??...gi beli BM ker???...wakakaka...maceh tinggalkan karipap..sedap makan karipap dgn kopi o panas..

hani said...[Reply to comment]

hai kakak izah...
cantik karipap, ada jerawat tak pe janji klim shantekkkk...ekekekkeee

Anawahid said...[Reply to comment]

rajin nya ko izah berkaripap bagai... ada lg x???... peberet karipap sadin ni... :)

LinRosly said...[Reply to comment]

Salam Izah...

Inti Karipap Tu nampak sedappp...kulit karipap tu pun boleh menambat hati....

Mas said...[Reply to comment]

makcik..lmbt lak bertandang ari ni...penattt..bru balik berjln2 dari pagi tdi...
perhhh...karipap..lma dah aku tak buat....terliur lak aku tngok kripap kau...

Nieza said...[Reply to comment]

izah, sama la nieza pun bz gak tadi baru sempat singgah sini...dtng lewat ni sure karipap pun dh abis..hehe teringat juga nk buat karipap ni..hehe

Naz said...[Reply to comment]

Salam izah..
Comel lote nye karipap dier..

izahdaut said...[Reply to comment]

deliah's deli: tu la, pagi pagi ngadap laptop tengok kak hana pun buat karipap..tapi karipap dia mcm biasa lah..mantop meletop mengancammm..saya nyer..hukhukhuk..asal boleh telan dah kira okkk tuuu

izahdaut said...[Reply to comment]

kak hana: kikiki..tu la pasal, janji dalam mimpi..leh buat drama melayu tu,tu la pasal aku rasa teringin bangat nak makan karipap sardin.tapi laki aku tak mandang sardin sardin ni.ah tak pe, bbior bini dia je melantak.nak itut?hehe..aku gi opis laki aku la, dia ada kroje sikit..sampai bebudak tertido tido menanti bapaknya buat kerja..

izahdaut said...[Reply to comment]

nazrah bakery: haha...ye ke?kena wujudkan hari karipap tu..bagus gak tu..makan karipap, tidur karipap..mcm makan bola tido bola la kan

izahdaut said...[Reply to comment]

kak rosaliza: nah amik kak, yang frozen pun ada lagi tu..rasa cam buat sikit je, rupanya banyak jugak dapatnya...tadi makan karipap cantik, sekarang akak mkn karipap tak cantik lak kat umah saya ye..haha

izahdaut said...[Reply to comment]

kak sam..haha..betul tu..jangan jangkit sudah..yang 'batu' tu lagi tak mo..kiki

izahdaut said...[Reply to comment]

TTM...eh aku pun tak kisah jugak makan kipap jerawat, agaknya rangup rangup tu kot.tapi aku pelik ngapa karipap org lain licciiiinnn jee..karipap biasa pun jerawat cenggini, aku tak leh imagin kalau buat karipap pusing pulak..haha

weh aku tak kelim pun, guna acu karipap je..janji bercantum.kalau kelim agaknya punah karipap aku..kiki

izahdaut said...[Reply to comment]

kak yatie..haha.1st time dengar jrewt batu kerewel...haha..apa taknya kak, tuu ada gak jrwat batu tu..camno tu..sama kak, feberet saya pun karipap sardin.tapi layan makan sorang2 je.tak de geng.hubby tak suka karipap sardin ni..huhu

izahdaut said...[Reply to comment]

Kak ayu..aik sma jugak ngan kak TTM..suka yg berjewat.tak pe asalkan kulit kita tak berjerawatkan..ikiki

izahdaut said...[Reply to comment]

mimiey..tuko ngan kek carrot boleh? boleh?boleh?..hahhaa..akak tengah menstadi kan diri nak buat kek tu....entah kan jadi entah kan tidak nak ku baking kek karot tu...huhu

izahdaut said...[Reply to comment]

DG..hehe..tu la kebetulan deh sama karipap dengan kak hana..tapi karipap jepun tu cantik bangat DG..saya punya karipap aduhh banyak jerwatnyaaa

izahdaut said...[Reply to comment]

kak anymz..mana ada gi beli BM..gi opis en hubby..pastu jenjalan cari pasal keliling KL..haha..hah makan ingat ingat diri sikit yo...jangan sumbat jo..ingat2 orang belakang niha..ikiki

izahdaut said...[Reply to comment]

hani..mau tak cantik..akkak guna acu karipap je.senang kerja.tekan je dah siap..nak kelim?haha takut punah karipap ku nanti..huhu

izahdaut said...[Reply to comment]

kak ana wahid.alah kak, teringin nyer pasal, ku gagahi jugak mengkaripap.pastu boleh la cuti setahun buat karipap..haha..sama la kak feberet karipap sardin ni..

izahdaut said...[Reply to comment]

kak linrosly..inti tu nampak sedap ek..mmg sedap kak..saya buat lebih kurang untuk inti dadar lauk samarinda.suka..mmg best..cam ne..agak2 masuk bakul angkat sendrik tak?haha

izahdaut said...[Reply to comment]

mas..hamboii hamboii..dah asik merotii jeee...dapat jenjalan lak lagi....tu yang tak bertandang ke sini tu..hahhaa....makcikk..mana rotinyaaa..aku tunggu ni depan pintu

izahdaut said...[Reply to comment]

nieza..ada lagi yang frozen tak goreng lagi..nak? nak? boleh buat sarapan ni..eh pagi ke malam dah kat sana ek?hehe

izahdaut said...[Reply to comment]

naz..mekasih..tu ikut kan acu nyer la tu..comel kecik sebab acuan karipap pun comel gitu..ehe..nak harapkan saya mengelim karipap mmg tangan keras la ....

noradzlina.kamdani said...[Reply to comment]

pn izah, ibu sy ajar klu xmo kulit karipap tu berjerawat sms gorng...

1. panaskan minyak guna api sederhana
2. letakkan karipap yg nak goreng tu ms minyak xbrape panas sgt...(kire klu kite masukkan karipap tu xde bunyi desir...)
kene rajin balik2 kan, tp klu mcm karipap dh nak msak bole la besokan api..tp klu nk goreng utk 2nd round pun kene sejukkan sket minyak msk tu...

Brownyzmx said...[Reply to comment]

nazrah bakery: haha...ye ke?kena wujudkan hari karipap tu..bagus gak tu..makan karipap, tidur karipap..mcm makan bola tido bola la kan