CSS

Wednesday, June 16, 2010

Walnut Choc Chip with Almond Cookie

Assalamualaikum.. Kali ni biskut krup krap ni dah lompat ke Ampang plak dah. Memang sedap buat nganyit nganyit sambil tengok tv. Kalau baru lepas kuar oven tu rasa nyer yang chewy di gigit besama kacang tu memang sedap. Dah sejuk baru rangup dan dasat rasa coklat dan kacang kcangnya. Ambik resepi kat umah kak Yat Maria sempoi tu. Mekasih kak Yat. Hari tu makin tergoda sebab nengokkan si Ika dan menayang sikut ni dan kak Lenda pun sama. Nak tengok versi comel2 mereka mereka itu bleh klik je Ika, Lendanuar dan Kak Yat Maria.



Walnut Choc Chip with Almond Cookies

Copy: kak yat
Recipe : All Recipes ~ Taste of Home
Ingredients:

1/2 cup butter or margarine, softened
1/2 cup packed dark brown sugar
1/3 cup sugar
1 egg
1 teaspoon vanilla extract
1 1/8 cups all-purpose flour
1/2 teaspoon salt
1/4 teaspoon baking soda
1 cup milk chocolate chips
1 cup sliced almonds
1/2 c finely chopped walnut



Directions

1.In a mixing bowl, cream butter and sugars. Beat in egg and vanilla. Combine flour, salt and baking soda; gradually add to the creamed mixture. Stir in chocolate chips,almonds and walnuts. Drop 1 rounded teaspoon dough , 2 in. apart on greased baking sheets. Bake at 375 degrees F for 9-11 minutes until edges are firm. Leave cookies to cool 1 minute on the sheets.Remove to wire racks to cool completely.


11 comments:

desperate mama said...[Reply to comment]

waah... macam famous amos gitu... sedapnye....

JaSSNaNi said...[Reply to comment]

izahhhhhhhhh... banyak tak wat...
mai sebalang.. :D

sedap ngup ngap ngup ngap depan tv ni..
sure tak perasan abis kannn.. :D

ain said...[Reply to comment]

izah..akak nak sebalang yer!!

Yat Maria said...[Reply to comment]

Zah...akak nyer dah abis ponnn..huhu..tgk Zah punya..tersangatlah mengguda diriku, kat umah Ika pong sana....nak kena wat cookies lagik ni..

TopsyTurvyMum said...[Reply to comment]

Izah! menggodas sungguh cookies buat nih!
i punya dah lama habis..ingat nanti nak try yg ni..
semalam baru buat puding sago..alhamdulillah, nyumm!:)

Beattey said...[Reply to comment]

menggoda sungguh cookies tu...ni yg geram nak mengukis plakssss

MamaFaMi said...[Reply to comment]

Izah, bak meh setelap dua... nak buat kudapan sambil tengok Fifa 2010 ler...

izahdaut said...[Reply to comment]

desperate mama..
fiza..memang rasanya sedap sebab kacang2 tu le..kalau guna butter mahal mmg dah rasa amos tu la

jassnani..
memang betul tu.tak perasan je kalau dah depan tv tu..rangup dengan kacang2 tu

ain..
hai kak ain..lawan tokeh nampak//hehehe..sebalang tu..hais..tu kena wat sendrik tuh..

yat maria..
kak yat, thank kak.sedap la sekut ni..pepulak gigit dengan kacang2 nyer tuh..peeeehh..sangat sedap loo

TTM..
oo dah buat..sedap kan kalau sago ni buat kuih ke puding ke..bubur ke.pun suke.pas ni wat sekut la pulak..sedap weh

beatty..
hhoh apa tunggu lagik..meh kite ngukis..sedap nih

mamafami..
ma wah layan bola ye..oo sedap gak ni pepagi layan kukis..sesambil tengok org glecek bola..

Lovely Kitchen said...[Reply to comment]

nak juga...pos ek...hihi

Watierman, rmanbkr said...[Reply to comment]

Salam Dik...boleh tambah kerja Akak lagi ni....sampai tak sempat nak jaga Blog dah ni!!

izahdaut said...[Reply to comment]

lovely kitchen..
nak pos ke? pos ke tak..pos ke tak..pos ke tak..hehehe

watierman..
kak watie..ok la kak..akak bz pun tapi sempat jengah kawan kawan gak..kire salute la kat kak watie nih..peeeh