Wednesday, June 30, 2010

Air Epal Rambutan dan alkisahnya..

Assalamualaikum.....

Niha..kecoh pelakon Winter Sonata bunuh diri...Ceehh muka je lawo.. tapi hati huru hara kan..siannn koo.. Katanya hari ni dia bunuh diri, emaknya jumpa dalam biliknya tergantung dengan wayar pengecas bateri telipon. Nyesal..Sian la sapa sapa peminat dia mesti nangis2..dulu memang minat gak dia ni..



Saja nak entry air yang sedap nih.. Hari semalam tengok air tembikai rambutan kat rumah kak Hana, teringat ada rambutan kat dalam peti ais yang dah dikopek kulitnya. Rambutan dari kampung hubby, isinya memang sedap..rambutan gula batu..sedap sungguh. Saya plak gemor rambutan, macam tak cukup je seplastik besor, sebab ikutkan kalau musim rambutan kat kampung, satu bakul besar sekali hadap sesambil tengok cerita jepun Akantare heronya Hedimatsu..kakaka.. tetibee



Air ni saya blen sebiji buah epal fuji ngan beberapa biji rambutan. Ya Allah..sedapnya nikmatMu kurniakan untuk lidah ku hari ni.. Sedap sambil gigit gigit isi rambutan tu. Gara gara penangan air kat blog kak Hana, tak tidur malam uuu...


1 biji epal fuji
isi rambutan
1 sudu makan gula
setengah cawan air



Blend semua bahan di atas. Tapiskan airnya. Minum dengan beberapa ketul ais dan isi rambutan.. Mak aiii sedaaap

12 comments:

hana said...[Reply to comment]

lerrr dah mati ker mamat nih? dulu aku pong minat gler! sib baik tk gler! uishhh selisih malaikat44!! tenung jap air tuh... camne leh jd kaler kuning erk? epel fuji tuh kaler kuning er? sowi soklan org tk berapa pandai sket! heeee...

izahdaut said...[Reply to comment]

kikiki..kak hana..mana ada kuning, ce tengok tultul..kuning ke?a ah la kak, tu gelas tu agaknya buat nyer warne kuning, idok la kuning sangat sebenornya tu..lite lite je..masa giler winter sonata dulu, mmg suka gak ngan die ni...ciannn kann..

HALAMANKU said...[Reply to comment]

Izah.. betulke citer ni? he he he mati bunuh diri? huh jauhkanlah.. samer soalan i.. airtu kuning? he he he bukan soalan x beraper pandai k. Hana.. ermapun nampak kuning he he he syedapnyer zah nak segelas ye..

cikmanggis said...[Reply to comment]

alamak dah mati?hai macam macam:(..izah!dahaga la..minta air 2 gelas hehehe

MysDear said...[Reply to comment]

uiks...jejaka korea nie ke yg bunuh diri tu? igtkan hero winter sonata..ketinggalan ketapi akak nie..hehe...

alahai..sejuk tekak nengok air tuu...mai segelas..ekeke..

Noorma Ismail said...[Reply to comment]

laa...muka sikit punyer hensem dh mati?? apsal la ko bongok sangat bunuh dia ek?? hutang along ker?? hehehe..

izah, tak baik tau kasi ngences orang..akak tgh sakit gigi ni, takleh minum es,..tp dh teringin punyer pasal, bedal gak laa...ada tembikai dalam esbox tu, tp motannyer takde, ganti ngan mata kucing lah...

ain said...[Reply to comment]

laaa...bunuh diri ke mamat tu?? susah gak jd popular ni ek. apa2 pun, akak nak segelas air epal rambutan izah. ada lg tak?

TopsyTurvyMum said...[Reply to comment]

muka comell...tapi siannn...
takat kesian je la yg bolehh..

wahh..tgk citer jepun pun sempat wat air rambutann...
tak layan citer indon ker? ekekeke

kak Erna said...[Reply to comment]

izah..betul ke sedap ni..izah iklankan ni..sampai akak rasa tak sabar nak buat..tapi rambutan pulak tak de..kompem kena cari rambutan dalam tin dulu ni..
izah..akak masih teringat ingat kesedapan kuih bakar kentang ni..malangnya oven buat hal..malas dah nak bakar dalam kuali...cuma kali ni..akak nak pi beli acuan kuih bakar tu betul2..biar cantik nanti..

MamaFaMi said...[Reply to comment]

Sib baik nampak gambar air ni pepagi hari, kalau nampak tengahari buta, siksa!

izahdaut said...[Reply to comment]

erma halamanku..
ha ah..dalam berita ada jugak kan..yg bunuh diri tu..warna kuning ye..rasanya gelas tu kot..warna dia tak la kuning sangat, mcm warna isi epal fuji tu la..hehhe

cikmanggis..
a a..dah mati..ada bakat yg best,peminat ramai..tapi ada masalh la tu kan..alamak kak..kite buat lagi ye..sebijik tu dapat 2 gelas air yg sedang molek jeee

mysdear..
tu la, adik call kata hero nya yg mati..tapi katakat dia hero nyer bukan nama park..hehe.call tu bukan hapa, dedulu bagai nak gile layan drama nih.siap beli cd box dia lagi

noorma..
wahh kak, tu lagik sedqap tuh..lagi ngencess..haipp pok karang..mana leh minum ais sakit gigi..nanti menonggeng menanggung sakit tu kakkk

ain..
kak ain..apo nak dikato..muda lagi tuh..dah ajalnye gitu kan..sian tul...nah amik kite buat lagi nih..bleh buka gerai air epal nih..hikhik

TTM..
kikiki..ttm tu kenangan lame tu tengok crite akantare..pastu ganti oshien plak..ha ah..crite indon smlm dah abeess..kiki

kak erna..
ha ah kak..beli acuan comel tu, bakar kt api..lagi sedap kerak2 tu kan..saya pun trasa2 lagi kesedapannya..akak..kalau buat dengn air tembiki lagi sedap tuuh..dah sebb tak de tembikai gagah je buat dgn epal..sedap gaak rupenyee

mamafami..
kiki..maa..ada pekdah jugak ketinggalan ketapi..org puasa semlm tensen je tengok..

Anonymous said...[Reply to comment]

[p]Although in order to be sure to choose warm color pairing situations, relatively warm in cool colors to choose, such as red series sure to pick Magneta colour are relatively deep wine red, effectively avoid bright [url=http://www.uggoutletuksale.co.uk]ugg boots clearance uk[/url] red, because it will only make your legs look thicker . The Superstar is the classic choice for people who love their shoes . Then again genuine Women's Classic Tall UGG 5812 Metallic Gold boast of good amount sheepskin fur in the boot itself . They [url=http://www.uggoutletuksale.co.uk]ugg boots outlet sale[/url] accentuate femininity and make wearers step into high-end fashion kingdom . Sheepskin is usually a natural insulator and keeps each [url=http://www.uggoutletuksale.co.uk]ugg boots outlet uk[/url] of the moisture away through your feet and will keep them warm in addition to comfortable . Prior to, automobile ancient girl apply uggs bailey tab " booties " that doesn't easily fit into her grow old, nearly everybody all-around will [url=http://www.uggoutletuksale.co.uk]ugg boots outlet[/url] laught around the woman . In which bogus along with imitated UGG presents really a reduced [url=http://www.uggoutletuksale.co.uk]cheap ugg boots outlet[/url] amount of, scanty as well as smooth tinted pelt remote comparable in to the reputable variants . UGG Common Tall Women Sneaker: The colors and fashions to match your personality Deciding on the appropriate UGG Women's Common Tall boot as your representative, it is essential so you might figure out how and outcomes utilize them . Once the winter advancing, you will alarm abounding bodies put on the Ugg cossacks on the artery.[/p]