CSS

Saturday, June 19, 2010

Banana Muffin



Assalamualaikum.. Muffin ni saya google resepinya dan tuan resepi ckap:


"These are by far the EASIEST and BEST Banana Muffins I have ever tasted! Even if you think you can’t cook, they are 100% “fool-proof” which makes them all that much better! With only 8 ingredients (which you probably have on-hand) I am sure you’ll agree these are super easy. See for yourself in the feedback! There are over 560 positive comments – if that’s not good feedback, I don’t know what is!

They are extremely easy, and great tasting! So versatile…change them up and let me know how they turned out! You just can’t go wrong with this GREAT RECIPE! If you like them, leave me a comment and tell me about your muffin victory!"




Hah...the Best Banana Muffin in the world..... Apa tunggu lagi, gi godek bebahan kat dapur nun..Sonang n sedap. Masa tengah ngembang kat dalam oven tu, waanggiiii je bau dia. Makan paneh paneh, peeh memang layan. Ekceli nak buat muffin coffe cam kat jepon nun, tapi cian lak tengok banana yang tersenyum sayu n tompok2 hitam kat badan die tu. Maka saya pun penyekkan dia buat muffin ni.Resepi ni saya dah translatekan, sebab agak rajin malam ni. Kuikui..



Best Banana Muffin (dapat 12 biji muffin)
Source: Catcancook

3 atau 4 biji pisang saiz besar (lagi banyak pisang lagi moist muffin)- saya letak 6 biji sederhana besar

1/2 cawan gula halus (resepi asal 1 cawan)- saya letak 1/2 cawan dan manisnya memang sedap mungkin juga bergantung pada manis pisang

1 biji telur- dipukul sedikit

1/3 cawan mentega/margerine cair

1 1/2 cawan tepung gandum

1 teaspoon baking soda

1 teaspoon baking powder

1/2 teaspoon garam

#1/2 cawan kelapa kering - saya tambah sendiri..wangi weh

Caranya: Satukan pisang yang dilecek bersama gula, mentega cair dan telur. Ketepikan. Dalam bekas yang lain satukan tepung gandum dengan soda bikarbonat, baking powder dan garam. Saya ayakkan bahan ini bersama. Kemudian satukan bahan basah tadi ke dalam bahan kering. Cedukkan ke dalam loyang muffin dan bakar pada suhu 350 F (175 c) selama 20 minit. (Saya bakar 180 C selama 25 minit).








5 comments:

Yat Maria said...[Reply to comment]

Zah, akak copy resepi nih..ada pisang kita wat k.TQ

izahdaut said...[Reply to comment]

amik la kak yat..saya taruk kelpa kering sikit..kalau kak yat nak letak kacang apa apa pun sodap nih...

Patyskitchen - Exploring Global Flavor Around The World said...[Reply to comment]

I'm looking for sweetcorn muffin ala-ala Kenny Roger. Ada tak???

Putri said...[Reply to comment]

salam
nak mintak izin kat akak nak copy link recipe ni kat blog saya.saya dah buat and muffins ni memang sedap

yanmaneee said...[Reply to comment]

birkin bag
lebron 17 shoes
off white shoes
hermes online
golden goose
supreme clothing
balenciaga
yeezy 350
balenciaga
nike x off white