CSS

Monday, June 14, 2010

Pear Strawberry Smoothie

Assalamualaikum..Paneh plak tengahari ni. Mai kita pekena smoothie ni.. Sedap weeh. Tak tau la napa tekak batuk ni nak minum sejuk sejuk je. Kata en somi, kalau batuk nak baik memang rasa nak makan minum sejuk sejuk..erkk..yela kot..akan tetapi sampai sekarang duk batuk batuk lagi..ehee



Smoothie ni memang siok, walaupun dalam gambo tu cam tak menarik sebab tak touchup apa apa pun, tapi sekali hirup nak hirup lagi dan lagi..sampai bengang abang Bais bila ummi dia nak bagi turn dia plak. Punya la maleh ummi dia nak curah skit smoothie ni dlam gelas lain..wakaka..eh petang sat gi nak buat lagi ni..Ambil resepi kat sini, tapi alter ikut bahan yang ada je.Tapi tetap seeeedaaaap..gooncang kepala minum weh.



Pear Strawberry Smoothie

1 biji pear dibuang kulit dan potong kiub
1/2 cawan air susu strawberry
1/2 sudu kecil strawberry emalco
1 sudu besar gula (tak payah letak kalo tak mo manis)
6-7 ketul ais

Masukkan semua bebahan di atas ke dalam blender dan blend hingga halus. Sedia di minum.


5 comments:

HALAMANKU said...[Reply to comment]

Izzah... syedapnyer.. terasa kat tekak ni.. Izzah past secawan.. ngah panas2 kat opis ni terliur lak hu huhu

ain said...[Reply to comment]

izah..akak nak smoothie segelas. ada lagi tak?

Deliah's Deli said...[Reply to comment]

salam izah :) terasa2 kat kerongkong ni...sedapnyrrr!x pe minum sejuk2-ubat-hehehe :)

alinac lover said...[Reply to comment]

uh..nyaman nyer rasa klo dpt ni~

izahdaut said...[Reply to comment]

erma...
ma..buat sendrik nanti balik umah...buat untuk SK mu ok..kikiki..

ain..
kak ain, saya buat sebijik aje..tak cukup ..hhaha..nanti saya buat lagi ok..

deliah deli..
bagus betul kalau ubat sedap cam ni kan..hehee..tapi dah sakit dada n sik batuk je..uhukuhukk

alinac lover..
hah..mudah je ni buat nyer..apa tungggu lagi.memang sedap ngirup tetime panas sambil nonton tv..ehikhik