Monday, June 28, 2010

Kailan Goreng Campak Campur



Assalamualaikum.. Ni menu tertunda, lupa lak nak buat entry semalam. Alahh menu simple je kan, mana tau pada sapa yang boring goreng kailan gitu je, meh kita buat kailan goreng habiskan stok. Hiihi..habis kan stok sayuur ciput ciput dlam peti ais tu. Senang je..anak2 pun suka. Warna pun lawo..deme pun cam tak sabo sabo nak makan, sebab nampak warne warni, padahalnya lada merah tu mana leh makan demenya..Cisss hiasan ummi semata2 ok..



Apa yang diperlukan:

Isi ayam perap sikit dengan garam kunyit dan goreng dengan minyak tohor
bawang besar hiris
bawang putih hiris
halia hiris
sikit kiub ayam
sayur kailan
sayur mayur ciput yang ada dlm peti ais (saya guna timun ngan kacang)

dah goreng ayam terus masukkan skali bahan menumis dan masuk skit kiub ayam dan sayur semua dicampakkan saja. Sekian...

6 comments:

desperate mama said...[Reply to comment]

sedapnyeeeee!!!!!!!!!!... kecur ayyaq liyoq ku....

HALAMANKU said...[Reply to comment]

Izzah... yang campak2 tu yang syedap.. mknlak ngan nasi panas2 tang sayuq mayuqni sukeeerrr

jalilah_jy said...[Reply to comment]

nama dia pun boleh tahan dgn gambarnyeee menarikkkk hehehe..akak pong suka sgt beri naama masakan itut suke hati kusss...sebab ada kelaianan rasa.kan kan kan...
yg campak2 tu yg paling sedap bila dua kali nak masak mmg tak jadi dah lagu tuuu..hehehe..

ain said...[Reply to comment]

sungguh menyelerakan!!!

cikmanggis said...[Reply to comment]

salam izzah..hehe tertarik dengan nama menu ni..campak & campur:)

izahdaut said...[Reply to comment]

desperate mama..
fiza..semangat untuk ke dapur ok..

erma..
dah tahu dah memang peminat sayur..tengok kulit gebu tu..hehhee..ratah je sedapkan

jalilah..
ye lah kak ilah..karang mesti jadi lain sebab ada la menda lain plak yg kita campak..hhahaha..betul betul

ain..
kak ain..sayur hijau yang sedap..antara nya si kailan la kan

cik manggis..
hikhik..ala nampak teruk la plak ummi ni kan, untuk anak campak campur je, tapi kan bila pikir, lauk mak kite kat kampung tu yang campak campak tu la yang dirindui...