CSS

Saturday, June 12, 2010

Nasi Goreng Bayam Bercheese

Assalamualaikum... Hari ni saya batuk..dan batuk..dan batuk.. sampai tak de suara dah. Ini menu breakfast untuk anakanda-anakanda ku berdua itu. Nasi goreng bayam bercheese. Cehh bunyi nama macam sedap je kan. Menu untuk bebudak tu. Kalau masak tumis gitu je bayam tu, macam susah je deme nak telan sayur..eh ke mentality umi nya aje..ehee.. Tapi kalau buat nasi goreng macam ni berebut la deme nak nunggu giliran di suap.



Aduh..baru teringat balik tag dan award yang telah dianugerahkan kepada saya oleh teman teman blog yang tersayang. Maaf ye mamahawa, kak lendanuar dan atun. Nanti kesenangan saya akan buat ye..ada yang dah buat tapi tak siap pulak nak buat entry..ehhee. Terima kasih saya dulukan.

Kepada sesapa nak try nasi goreng ni, boleh la try, saya tak pasti kalau ada resepi yang khusus tapi ni memang saya buat cara saya aje. Meh layan resepi mudah yang amat ini.



Nasi Goreng Bayam Bercheese

Semangkuk nasi
2 biji bawang putih
secubit pati ayam
setengah potong tofu lembut
semangkuk sayur bayam
2 sudu makan sos tiram
2 sudu makan parmesan cheese
Boleh letak cili padi atau ikan bilis kalau nak dan anak-anak makan pedas.

Caranya: Tumbuk bawang putih dan tumiskan sampai naik bau, masukkan sikit pati ayam. Kemudian masuk tofu dan sayur bayam. Bila bayam sikit layu, masuk sos tiram dan nasi. Gorengkan sebentar dan mesra baru masukkan cheese dan angkat untuk di mamam.

3 comments:

Acik Erna said...[Reply to comment]

salam izah..pandai la izah tambat hati anak2 untuk makan sayur..akak baca tajok tadi pun tak sabar nak tau..he h..biasanya nasi goreng ayam la..kampong la..ni nasi gorang bayamkan...jadi teringin pulk nak buat..

izahdaut said...[Reply to comment]

tu la kak erna..bebudak kecik mcm ni kena tryy n error je makanan apa diorang suka..susah hati kalau susah betul nak makan..kalau buat n depa suka makan...rasa hati ni berbunga2 e..legaa

mchene said...[Reply to comment]

why not try here high end replica bags This Site buy replica bags my latest blog post buy replica bags online