CSS

Monday, July 12, 2010

Apple Juice



Assalamualaikum..
apa kaitan plak gambo sambal ngan tajuk ek. Eheheee....udah panas lidah makan sambal petai..jom minum air jus epal nih. Slruupppp... sedapnyerr.. Sejuk tekak. Ni kalau letak asam boi lagi best kan. Ni la my hubby peberet juice. Tak cukup 2gelas...



bahannya:
2 biji epal hijau
1-2 cawan air
2 sudu makan gula
3 biji limau kasturi
secubit garam
asam boi (tak letak sebab tak de)

Epal dipotong bersihkan dan dipotong dadu. Blend epal bersama dengan air, gula dan garam. Tapiskan air. Perahkan limau kasturi dan rasa untuk mengikut kesesuaian rasa. Nak tambah asam boi pun boleh..lagiii sedap. Enjoy!

11 comments:

hana said...[Reply to comment]

uiiiii mak jah oii! awat lauk2 hang arini wat aku kecuQ liuQ!! bendi aku sukerr.. petai lg lerrrr.. mano den nak panjat pokok petai mak oiii! ko tulun ler amik galah tulun jolokkan! hahahahaha

izahdaut said...[Reply to comment]

kikikiki..kak hana terliur ke?terliur?skali lagi saya tanya , terliur?hahahhaa...bagus...mission berjaya.... esok nk tunjuk petai gak..lusa pun sama petai..tulat pun petai..hahahaha...

HALAMANKU said...[Reply to comment]

Salam Izah lauk feberet SK tapi jus tu erma suker.. terasa kat tekak ni...mmm syedapnyer.. nak segelas..

Deliah's Deli said...[Reply to comment]

salam izah,mmg sesuai benor la tu dah mkn sambal petai pedas minum plak jus apple-apasal msk sedap2 ni...x syok la sbb x dpt mkn! :(

kak Erna said...[Reply to comment]

salam izah..jus apple tu..akak dah buat 2-3 kali tapi tak sedap la..tak buang kulit dah..buang kulit pun dah..akhirnya..minum kat kedai aje..ada satu kedai je yang sedap jus apple asam boi nya..kedai lain dah cuba..semuanya tak menepati selera..

LENDANUAR said...[Reply to comment]

hmmm kesat..kesat cepat ..lap..lap...mana kain nih..nak wat kesat ayaq liur yg nak melelh ni...sedap tuh zah air epal ni.....

MAS ( DUNIAKU ) said...[Reply to comment]

izah, pandainya buat mas tergoda, tengok depan petai, rupanya ada bonus air apple...sedapnya...nak air apple juga..

deeTha H said...[Reply to comment]

mau jus apelnya dong kak, tapi tak mau petai tu...
bau... hihihihi

izahdaut said...[Reply to comment]

erma..
tau dah SK mu itu suke petai..erma je tak suke kan...memang jus apple ni seydaap..dulu try kat secret recepies..hamboii haii..mengancam tul

deliah deli..
hehee..mana ada best pun..biasa biasa jek ni...bagi ngancam tekak org luor malaysia..hahaa

kak erna..
hahaha..ye ke kak..ni mesti tekak akak ni demanding tul nih..saya buat alhamdulilllah menepati citarasa..dah perah jus limau tu tak?kadang2 saya guna lemon..sedaap.tak letak asam boi pun..peeghh

lendanuar..
sabo je la kak..haha..memang sedap, kalau dapat yg lagi masham tu lagi sedap kan.

mas..
apa lagi mas..jom godek kat dapur.dapat segelas pun fuuhh...sedap tul kat tekak nih..jap lagi nak terai letak batang saleri plak..untuk kesihatan..cewwaahh

deetha..
oo bau ya..bau tu la yang sedapnya deetha!!!hahhaaa...nah amil jus nya..minum diam diam

somuffins said...[Reply to comment]

Salam Izah
(balas ziarah nih) .. sempat pulak bawak balik resipi kek pisang. Halalkan ya?

izahdaut said...[Reply to comment]

yee..halaaaaall.. maceeh sudi balas ziarah..nanti balas menu lak yee