CSS

Friday, July 1, 2011

Muffin Coklat


Assalamualaikum..

Layan muffin coklat jom.
Simple je.
Sekian.


MUFFIN COKLAT
by: Izahdaut

Bahan 

1 cwn tepung
1/2 cwn serbuk koko
1/2 sk soda bikarbonat
1/2 sk baking powder
1/2 sk serbuk nescafe
1 sb susu tepung
1/2 cwn gula
1/2 cwn minyak
1/2 cwn air panas
2 sb susu pekat
1/2 sk essence vanilla
2 biji telur
1 sb oren sunkist

cara

Ayakkan semua bahan kering ke dalam mangkuk besar. Masukkan gula.
Gaulkan sebati. Ketepikan.
Campurkan semua bahan basah ke dalam bekas kecuali air panas.
Tuang bahan basah ke dalam bahan kering. Gaul sebentar.
Kemudian tuang air panas.
Bakar pada suhu 180 C slama 25 minit.


33 comments:

Ayu said...[Reply to comment]

wah nak muffin coklat 4 ketul..3 untuk anak2 akak 1 untuk akak jadilah....

Anna Qawina said...[Reply to comment]

pehal berselerak tu jah? ko hangin nape? takde mood? hihi...jeng..jeng..ambik mapin 2 ketol yer..macih

anymz said...[Reply to comment]

jah mapin ni nak bawak gi PD ke jah?..bak mai sepinggan..
bawak bekal ke gi PD tu jah?..tak payah bawak bekal. pegi je makan kat tepi2 laut tu..gi rasa masak lomak org PD..sama tak agak2nya dgn masak lomak org rombau nih.hehe

K.Nor said...[Reply to comment]

apa kes ni? tarak mood ek? wordless ek? takper, akak balik dulu la.. kang kalau dah ada mood akak dtg balik ya.. :)

Acik Erna said...[Reply to comment]

izah..kata senang ye..nanti kalau akak buat tak menjadi jugak..bukan tak menjadi apa..selalu masa bakar tu..merekah2 atasnya..salah kacau ke izah..ce kabo sikit ngan akak..he he..

lina said...[Reply to comment]

wah lama betul lina tak bermuffin...sedap jer nampak nya tu

Mas said...[Reply to comment]

makcik....sape yang mengamuk tu..
bercerai berai cup mapin tu...
tapi yang pelikknya..mapin tu cantik jerk terbelah 2...muahahaha
baik aku cabut sebelum ada yang tertelan mapin....kikikiki

ambik dulu mapin 10 ketoi..
aku malas lagi nak memapin..
macam fobia lak sebab mapin aku tak naik menggunung macam mapin kau...kikikiki

ijayuji said...[Reply to comment]

waaahhhhhhh KAKAK izah sejak bila jadi pendiam niii?? wakakakaka... ai tahu ni mesti penyakit yg tu ke???? sampai wordless n3 dia kali ni wakakakaka.... curik mapin 2 ketul :D

YANA SHAIFUL said...[Reply to comment]

aikk..sikit je akak ckp ari nii..hmm..xmo ckp byk jgk laa.. takut..hikhik..singgah amek mapin 2 ketui je la ek..:=)

Amie said...[Reply to comment]

assalam Izah,
kita suka sgt makan muffin time tengahari kalau tak sempat makan nasi, 1-2 biji tapi paling suka blueberry muffin...

quinnie said...[Reply to comment]

izah ni memang betul2 muffin lover la...rajinnya baking membaking nih...kita ni malas betul....hehhehhe

Kak Rose said...[Reply to comment]

izah, napa kalau kak rose yg buat mapin ni x mo naik menggunung cam tu ha? mencik tau!..amik yang ni je lah...

chikadakbiru said...[Reply to comment]

amboi simple nye ..tgh bad mood ka..? ke masih tak sedap badan..hihihi

sedapp nampak muffin nak seketoi bole?

♥♥azatiesayang ♥♥ said...[Reply to comment]

salam Izah..nampak gebusss je mapin izah nie.....

Gee® said...[Reply to comment]

haloooo.... mood tenggelam ke? ahaks

Nurul said...[Reply to comment]

salam,izah...

Gebunya mapin izah... jeles nengok... nak ckit bleh? sedappp ni coklat campur oren... emmm,yummmy... :)

tun_telani said...[Reply to comment]

sedapnyer..
hehe.. cara koyak mapin tun mcm aura2 pms je.. kui kui.. bais pecahkan mangkuk mahal ke? hihi

MaDiHaA a.k.a Ratna said...[Reply to comment]

jimat tenaga nampak... ker baru abis tenaga.. tu pasal takmo ckp byk hihihi... larikkkkkkkkkkk... (sambil capai muffin 2 ketoi.... )

♫ mokwo® ♫ said...[Reply to comment]

pening dah ok kerr tu/?? kerr ari nih dah ade unsur2 muntah...ahaks..cabuttttt!!!

Hafizah Mohamad said...[Reply to comment]

sedapnyer izah mafin coklat ni...fiza suka la...=)

Deliah's Deli said...[Reply to comment]

dok berangan mkn muffin..sedapnya zah! :)

AZLITA AZIZ said...[Reply to comment]

izah akak dah buat cookies izah tu.. sedapnya.... huhu tapi tak sempat nak ambil gambar nak cepat pagi tadi.. subuh dah bertolak pas tu buatnya dah tengah malam... akak pulak tak tinggalkan kat rumah sikit.. sebab sedap akak tau anak akak mesti suka tu yg akak bagi semua kat dia.. akak ingat nak buat lagi.. la... mmg sedap sangat!!!!!.. suami akak pun suka.. terima kasih ye izah resepi tu..

cik cek said...[Reply to comment]

Izah...gebunya muffin tu...bak kak cek seketul...emmmm...cukup ke...he he cukupla kott....:D

Juwita Jamaludin said...[Reply to comment]

izah.. ita nak amik muffin kawan semua dah sapu habis tak sempat nak rasa.. ko tak sihat lagi yek.. makan ubat tau... nanti leh main masak2 balik tau

Diana @ Melley Mey said...[Reply to comment]

Assalamualikum izah...
wah buat muffin yer... sedapnya... anak2 pasti suka makan nie tau..

Vivi Lim @ Mrs.Nurulazmi said...[Reply to comment]

gebu2 jer muffin tuh..
kak izah ni memang sifu muffin maker! =0).
I like! =0).

eina said...[Reply to comment]

patut la namanya muffin lover..memapin je keje..bak sini sikit kak...nak bg bdk demam makan..hehehe

nOOrsha said...[Reply to comment]

salam izah..ngapain sih 2-3 kerat je mukadimah ko? chill bebeh..meh aku suapkan mapin ni sket2 kat ko.. penat ea.... anakanda ber2 tu buat sepah ea... takpe2,, nnty aku tlg ea.. tlg tengok ko kemas.. hehe

HaSue said...[Reply to comment]

best ni ceklat2..ko tlg suapkan aku seketul 2..

tu masih berpoya2 lg la tuu..jeles aku..sebab aku mode pasrah je weekend nih.haha

Ayu Safieza said...[Reply to comment]

OOOOO...ijaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!! Bak sini 4 ketol.....:P

sitiezahim said...[Reply to comment]

Asal pendek beno karangan akak ni huhu

elly zamri said...[Reply to comment]

tepung tu tepung gandum ye?

izahdaut said...[Reply to comment]

@elly zamri
ye tepung gandum