CSS

Sunday, October 17, 2010

Aktiviti Tidak Dirancang


Assalamualaikum..

Ha nampak binatang apa kat atas tu. Apa lah agaknya aktiviti tak dirancang tu. Adehh..kalau binatang sah la jejalan ke zoo. Ekeke.. tak rancang pun nak ke zoo, masa ontheway nak pekena nasi lemak, nampak tiang zoo yang bentuk zirafah tu, tetiba je hubby buat mukadimah mcm nak masuk zoo. Hmm boleh je la, aktiviti hujung minggu orang duk bando.  Boleh la layan binatang kat zoo negara jap.



Macam2 la jenis binatang  yang ada. Nak bagi makan boleh beli makanan dia RM 3. Agak mahal, kite tumpang tengok jela. hihi



Tak larat melayan budak Muaz ni, sampai nak masuk dalam kolam.



Eh mak orang nak interprem sikit..blakang tu kure kure dalam perahu




Bais dah kepenatan, dia plak duk dlm stroller




Time ni la Muaz sangat happy sebab boleh berjalan sesuka hati. Sangat excited tengok kak pah a.k.a zirafah.








Mak orang pegang ular...eeeee...lembik sejuk licin..




Mengamuk nak tengok gajah lagi.. nak tengok bird lagi..

'
'
'
'

nak jugak tengok! nak lagi!!
'

'

'

'

'

'


'
'
Tak pe la, kalau tak nak bawak, muaz pi sendiri je..

'
'
'

'

'

'



jalan menonong..mcm la ada arah tujuan dan tahu peta nak ke tempat gajah tu..

'
'
'

'
'


'


'




"Muaz come back"..tetiba maknya cakap omputih mengharapkan mungkin anak nya paham..
'
'
anaknya paham sangatlah..

'



'

'
'


'


'


'

tibe tibe buat pecutan 100 meter..

'


'


'



'
 sabo jela..


letih mak nyah..kombang hidung melayan budak kecik nih!!!macam gambar di bawah dah rasanya



ngeeeeeeeeee

babai selamat berhujung minggu!!!

9 comments:

kak Erna said...[Reply to comment]

salam izah..he he.lucu pun ada..seronok tengok gelagat muaz..tak pe jugak..dia berani..masa anak akak kecikk2 susah betul nak bawak pi zoo..lebih banyak menangis..takut ngan binatang2 yang ada dalam kandanng zoo tu..seksa..
tak sangka..izah berani juga pegang ular ye..

Mas said...[Reply to comment]

kaa...ka...ka.....lawak la muaz ni...mas selalu bw ank2 gi zoo ramai2...ngan family mas / suami...tapi mas tak masuk dalamm, ada binatang yg mas takut...he..he..

Anna Qawina said...[Reply to comment]

kihkih...Izah..zoo negara eh? kita plan nak g cuti sklh ni nanti, tgh kumpul duit..nak masuk mahait lorr..kihkih..
klako lak tgk budak2 & mak budak tu..huhu..

Kak Rose said...[Reply to comment]

tengok mak budak pegang ular tp anak yg takut semacam... cian tengok muke dak kecit tu.... kak rose dulu g malam.... seram lak!

sonata anak kancil said...[Reply to comment]

dah lama tak gi zoo.....bila lah nak bersantai ni...masa penuh pelbagai aktiviti

PearlnScarf said...[Reply to comment]

best jalan2 di hujung minggu

Ummi said...[Reply to comment]

Salam Izah, sori bz sgt lama x jenguk dpur Izah, akak sihat2 jek..Aiman hari tu pegi rombongan ke Perak, Kedah, Penang n Perlis...habis smpai ke Padang Besar, hehehe..tu cikgu la yg nk soping sakan tu..budak2 x sesuai la kan..

izahdaut said...[Reply to comment]

kak erna..
ular ok lagi..jangan lipa udah..hahaha.. bebudak ni ok je gi zoo, cume penat nak jalan la kan.bukan budak je penat, mak budak pun sama..hehe

ma..
makcik, udah tu kamu berkemah luar zoo la ye..hahah haiwan apakah yg anda takut itu wahai mas..teruk tul makcik nih

anna qawina..
a ah...sekepala rm20..bleh tahan la kan mahal..walaupun kat dlm tak de la "terangat' menarik..agak2 biasa je..tapi boleh la kenalkan anak anak ngan binatag yg biasa tengok kt tv je tu kan

kak rose..
kak rose gi mlm nampak ke binatg nyer kak..ekeke..sebenarnya saje nak sakat dia.dia takut pegang tapi dia nak tengok sampai marah2 bila nak gi tempat lain pulak.

sonata anak kancil..
ekeke..tak pe, gi zoo ni kalau dah tak de aktiviti..tu kalau penuh aktiviti tak yah gi lagi la..

pearlnscarf..
sekali sekala kan...anak2 la nak jalan..layan je la

ummi..
wooo jalan sakan dak aiman ye..apa lah yg dibelinya di pdg beso tu..makan2 krepek2 je la kot kak ummi ek..memang cikgu la yg sakan duk membelinya..hehe

CERITAKUASN said...[Reply to comment]

hhahahahahaha lawaklah cerita ko pae.. ana dah lama nk bawak anan p zoo. tapi tak sampai sampai.. nak nunggu sepupu dia dtg baru nk bawak. kalo tak, tak larat nak melayan dia bercerita..