CSS

Monday, August 16, 2010

Kiriman dan Papaya Smoothie

Assalamualaikum..

(amaran: entry ini selingan dengan loghat Lepih, Pahang. hehehe)
Entry khusus buat  kekanda kat Sarawak. Ini le kiriman abang Long dari kampung hari minggu baru neh. Mekasih mok and the geng. Kak Aya, dedoalah dan buoh sampei ke raye nanti. Boleh aok merase getek. 


Ne ho buoh wajib, juge kegemaran koh ye. Walaupun batuk sehe juge makan. Sedak kejun manis sungguh weh.


Neh buoh duku langsat. Entoh lah pokok hak mana satu. Gamoknya yang dekat tepi laman teh gamoknya dok. Tak menanya la pulok.


Neh buoh betik, beso2 3 biji nye bagi. Bagi jiran sebiji. Neh pokok hak depan rumoh kok Ye te. Mikir nok buat kerabu betik, tapi gaye nye doh masok oren mek doh. Make jadilah.........





Papaya Smoothie. Maap la ye, petang2 tayang plok smuti..bye..




8 comments:

HALAMANKU said...[Reply to comment]

wah Zah.. manyaknyer buah2an.. bila awok nak pas.. blh sama merasa oak.. he he he jgn mare..

Kerull @ Kay Enn said...[Reply to comment]

Salam Izah..wei kena translate nih..aku faham skit2 je nih..ha ha yg penting aku tahu ko citer pasal buah rambutan , langsat ke dokong n betik..hu hu hu...

hana said...[Reply to comment]

nih yang aku menyampah neh! ghase nak terejun bangunan dehhhh! huH! mencik mencikkkk!!

Ctnaemah said...[Reply to comment]

izah..akak baca tajuk entri ni "KIRIMAN DARI PAPAYA SMOOTHIES"..sambil dok fikir..izah dapat kiriman rambutan dari seseorang yg bernama Papaya Smoothies..wakakakak..

Sari Yusa Ibrahim said...[Reply to comment]

wane wani smcm rmbutan tu.. hehe

kak aidah said...[Reply to comment]

Salam izzah,

wah banyak nya dapat buah. memang rezeki. terliur nengok papaya smootie tu

CERITAKUASN said...[Reply to comment]

huh pae.. banyok aok dapat buoh dr kg. koh tak de besatu. dengor cerite je. deme kirim gambo buoh je huhuhuhuu ari tu koh balik mutan mude lagi. tak merase lah koh walaupun koh kt kl ni je.

izahdaut said...[Reply to comment]

erma..
ngaahhaa..nak cakap pahang ye..sila cube lagi len kali okeh..heheh


kerull..
hahaha..nasib google tak de translate lorat kan..saje la nak cakap lorat lepih..lama tak becakap

kak hana..
wakakkaa..sabo sabo..minggu neh ramai yang mati jatuh bangunan..tak mo tak mo..ngahahhaa

ctnaemah..
hahahaa..kak Ct lawak tau..nak gelak tul lah


sari yus..
ala kak yus..tu dari pokok yg erlainan..jADINya lain la warna dan tahap masaknya tu..hehee


kak aidah..
ye la..jauh jauh ni tumpang tengok je la kan..nanti balik, makan banyak2 ye


ana..
zalim tul, tak ngirim ke aok yek..soh pokok deme hak tepi jalan te banyok berbuoh..ame lalu depan rumoh deme te geram je tengok ame musim..memeroh sungguh..