CSS

Sunday, December 19, 2010

Flora & Fauna di tempat asal...

Assalamualaikum...

Fuh sesambil mendobi leh la masukkan sikit sikit gambo yang di snap snap sambil merayau rayau keliling rumah mak. Balik kampung lama sikit macam ni seronok, tak kelam kabut mcm balik kampung beraya ke..ada kenduri kendara ke.. Kalau balik santai mcm ni boleh menghayati keindahan kesegaran dan kadang2 kesunyian di kampung. Kepada tak balik kampung tuuuu jangan stress ye. Hahaa... bawak bersabar ye cik Minah... Niha aku bagi gambo2 ketenangan di kampung..ngeh ngeh.. Nak BW jap..rinduuu ngan semuaaa

Peluang snap dari tepi tingkap bilik tidur. Kelicap minum madu bunga jantung pisang


Bunga Kembang Sehari. Esok dah mati layu


Mesyuarat kumbang atas bunga



tak tahu apakah ini..

antara koleksi cactus mak



bunga kecikkkk je  

Embun jantan





putik labu


koleksi bunga kertas mak



erkk..




tau bunga apa ini? 


15 comments:

Adinda Amy Sensei said...[Reply to comment]

indah..

hana said...[Reply to comment]

nice shoot! suker tgk gambo jantung pisang tuh! mesyuarat lemak terkumpul tkde ker zah? kekekeee

Deliah's Deli said...[Reply to comment]

salam izah...awesome!tetiba teringat sound of music:my favorite things :)

cek chun said...[Reply to comment]

cantiknya pic.
guna micro lens ke

cikmanggis said...[Reply to comment]

salam izah..kg kat mana ni..rindu nak balik kg:)

aidah said...[Reply to comment]

Salam Izah,
nape buah koko tu. Masa kecik2 akak suka makan buah koko mentah, rasa best sangat.

kak Erna said...[Reply to comment]

salam izah..cantiknya..pandai izah menghayati dan mengabadikannya dalam gambar..

izahdaut said...[Reply to comment]

adinda amy sensai..
ciptaan Allah

kak hana..
lemak jangan sebut kak..huhuhuhu.. thank..suka jugak yg burung tu

deliah deli..
aiii dah balik bercuti jugak ke..long time no see wehh..hehehe

chek chun.
ha ah.. masih belajor dan belajor..hehheee

cik manggis..
kampung kat kuala lipis pahang..hehe..namanya kampung berchang.. tu la..balik lama skali skala ni bestt

kak aidah.
sama la kak..suka kalau dapat manis masam tu..fuhhh. tu kena tebuk tupai..oww tak rela..hehee

izahdaut said...[Reply to comment]

kak erna..
akakkk... miss uu.. hehee.. mekasih..suka pulak round2 keliling rumah.rupenya banyak menda2 kecil yg kita kekadang lupa nak menghaytinya..cantik2 pulak tu kan

Mimiey.. (^-^) said...[Reply to comment]

yeyey...kak izah dah balik!!!! yeyyeye... shantek gilerrr gambo2 tuh...bila nak buat kelas blajo amek gambo nih cekgu,hikhikhik...

Mimiey.. (^-^) said...[Reply to comment]

yeyey...kak izah dah balik!!!! yeyyeye... shantek gilerrr gambo2 tuh...bila nak buat kelas blajo amek gambo nih cekgu,hikhikhik...

Kak Rose said...[Reply to comment]

wah macam go greennya iklan, semuanya greens... redup mata memandang. buah koko tu dah jadi sarang tempua ke?

izahdaut said...[Reply to comment]

mimiey..
mie..akak pun bertatih belajor ni..mana leh buat kelas..nanti kena saman.hahaa

kak rose..
hehhee.. agaknya la..mana ada org nak berkisah kan dah buah koko tu..15 tahun dulu ye la, antara mata pencarian, buat upah kumpul buah, keluarkan isi, pastu jemur..pastu tunggu koko kat jemur nanti takut ayam makan,dapat upah suke sangat..hehe..sekarang dah jadi pokok semak jeee

MaDiHaA a.k.a Ratna said...[Reply to comment]

cantik2 gambor izah snap... suka tengok..
gambor last tu bunga labu kan izah? kalau tak silap ler.. dah lama tak tengok pokok labu.. sejak2 dah tak masuk kebun.. hehe...

izahdaut said...[Reply to comment]

hahahaa..akak memang pandai..nostalgia betul akak nih..terror!!