Monday, September 27, 2010

Ayam anak berdukung


Assalamualaikum..

MMmm..hasrat di hati nak buat ayam kung pao mcm kat sini. Tapi kan...dah jadi tah pe pe ayam dah. Ayam anak berdukung la tajuknya. Bukan apa..budak kecik tu memang tak suke betul kalau ummi nya masuk dapur. Di tolak tolaknya kaki di tarik tariknya tangan ummi. Dia memang suka kalau umminya terbaring je depan tv sambil layan diorang main(yang mana umminya pun suka..hahha).  Pastu mulalah nak berdukung la nak nangis lah.Aduyai.. Maka masak ayam sambil dukung anak la jawabnya. Kalau lambat masak jab lagi si abang pulak kelaparan.

Esok esok la buat ayam kung pao tu..teringin tul menengoknya. Ni pulak lauk untuk anak2..tak pedas dan simple je. Deme memang suka la lauk cam ni.


Nak resepi? Agagaa...mudah jek...campak-campak jek.yang mana kalau nak buat skali lagi mesti dah jadi lain lak rasanya. Maklumla  lauk campak2. Tapi asas tumis tu cam biasa la, bawang beso, bawang putih, halis sikit ngan daun kari. Sedap n wangi je kan. Bahan2 lain tu campak jela mana berkenan ok.. Daaaa

10 comments:

desperate mama said...[Reply to comment]

comelnya resepi... ayam anak berdukung.... kena try nih... sebab bahan utamanya dah ada.... bukan nya ayam.... tapi anak berdukung.... hahahahaha...

Jiya said...[Reply to comment]

tak pepasal nama menu jd ayam anak berdukung. sib baik tak kucing berdukung. kikiki

Yat Maria said...[Reply to comment]

tergelak akak tgk nama resepi tu..muhahaha..

hana said...[Reply to comment]

hahahahaa... lawak lawakk... mintak2 esok ko jadik berkongpu kat dapur.. sebelom tuh ko `kongpu`kan la dulu si anak tuh ngan obat batuk cap ibu dan anak. kompom dier tdo nyenyak.. wakakakakaaa

izahdaut said...[Reply to comment]

desperate mama..
hahaha..tul tul fiza....i know i know.. bahan utama dah ada kan..nak kokong nak kokong kan..bijak bijak


jiya..
kalau kucingkan jiya, akak sepak je dah.uisshhh ganas ai tau...sabo jelaa

kak yat..
bagi sengal sikit petang2 ni kak

kak hana..
ha ah...tu la..biasanya bersilat je kat dapur..berkungpunye belum.. tu la masa amat limited kat dapur..bebudak ni jeles tul, kalau deme tido, tak bleh berbunyi jugak dapur tu,,kang jaga..haisshhh..mcm2

moklong said...[Reply to comment]

hahaha...suspen gile dgr pd tajuk n3...

Mas said...[Reply to comment]

ha..ha..makcik ni ...teringat masa anak2 mas kecik..macam tu juga, sambil berdukung memasak...
biasa la tu ada anak kecik....nanti kita rindu tau saat2 tu...

Deliah's Deli said...[Reply to comment]

salam izah...ingatkan resepi siam yg ditranslate tadi...comeyy tul namenyer...klu pakai andungan sure nyenyak kat blkng umminyer :))

Sari Yusa Ibrahim said...[Reply to comment]

salam, izah. Haha... gelak gulin2.. ingat resepi baru manalah.. ayam anak berdukung.. huhu

izahdaut said...[Reply to comment]

moklong..
hehe...skali skala bikin suspen ek..

mas.
yela mas...hayati masa sekarang la kan..mas tambah la lagi..danial dah beso tu..nak adik tu

deliah deli..
hehe..eh anak saya yg 1st tu, dulu2 memang dukung pakai beg dukung tu kalau time mengamuk ..mcm mcm

kak sariyusa..
kak yus..lama tak mai sini ye...hehe... tak pasai lekat kat nama ayam kan..