CSS

Saturday, April 3, 2010

Makan Makan 1

Selamat berhujung minggu bersama keluarga buat semua pengunjung blog. Masing2 tentu ade aktiviti coti coti ni. Paling tak pun aktiviti masak-masak la atau pun shoping ke..mcm mcm lah kan. Ni saja kumpul menu2 seminggu yang sempat dan ingat untuk snap. Banyak yang terlupanya..bila dah makan perabih baru teringat nak ambik gambar. Makanan dah tengah hadam dalam perut nak ambik gambor pekejadahnye kan..

Macam2 perkara dah terjadi dalam seminggu nikan.. Ada yang kembali ke rahmatullah, ada yang baru sambut baby baru, ada yang kereta kena langgar, kepada teman blog tu sabar lah ye, ada pulak yang nyaris kena langgar, ha..hati2 jangan speed sangat yang kat renggam tu ye..ada yang gembira dan ada juga yang berduka. Ada juge dengar yang konvo tu tahniah,..dan tak lupa pada akak yang di Sarawak tu, kak Aya..tahniah dapat ijazah hari ni, tapi special skit, ijazah dalam Perubatan Islam. Eh dah jadi doktor la kan..ehehee..

Meh la kite sama2 jamu mata la ye pada menu yang tah hapa2 ni..hehe..


Donut Kentang. Memang best lah..... lembut sampai esok hari tau.




Ni menu makan malam ke makan lunch ke tak ingat dah. Hari tu teringat nak snap gambo la tuh. Tuh ikan pekasam pun ado..sedapnyeee..


Kek Coklat Pisang. hehe..ramai kawan2 blog dah cubekan. memang moist kan..



Biskut pun ado..Biskut jejari oat yang ku ambil menu kat Mamafami.fotopages.com. Best sangat biskut nih. Rangup dan lemak.


Cucur Ikan Bilis. Ambil resepi kat MyR. Sedap la kembong n rangup n lembut cekodok nih..

5 comments:

MamaFaMi said...[Reply to comment]

Mak ai, sibuk betul Izah kat dapur ye. Siap buat biskut lagi tu. Mmm sana sini orang tayang donut... menyiksa jiwa betul! Tapi kalau donut kentang ni, memang tak dinafikan lembut sampai sudah kan Izah...

p/s : Mama pun sebenarnya tension gak bila bab bab mengukus apam/bahulu ni... selalu je suspen, dia sengih ke dia masam ke. Hehehe... Ada kata, nak bagi dia tersenyum mekar, api kukusan tu mesti panas. Cuba lagi Izah, jangan putus asa! InsyaAllah suatu hari nanti, akan dapat apam mekar tak hengat punya...

izahdaut said...[Reply to comment]

trimakasih mama singgah sini.. betui tu donut tu memang lembut. buat biskut sebab anak suke...hehe

tu la..mesti suspen buat apam. suspen masa nak mengadun lagi..hehee.. tu la never give up la kan buat masak masak nih. makin buat makin jadi la..

tq mama..

Datin El said...[Reply to comment]

salam izah..sedap2nya makanan tu..bila nak ajak akak makan2 ..takkan jamu mata je..hihi

Acik Erna said...[Reply to comment]

izah..nampak sedap2 makanan tu..lebih2 lagi..cucor ikan bilis tu..rasa kejap2 ni je nak pi dapor buat..tapi tak de pulak resepinya..teringin nak ikut resepi..biasa buat main bantai capur2 je kan...

izahdaut said...[Reply to comment]

datin El: akak meh la datang Ampang nih.. ala makan makan seadanya.. huhu..tak reti pun masak ni, sesedap tekak je kak.

Erna: Kkak erna, saya dah bagi resepi nya kat blog akak..try lla kembung dan gebu nanti cucur bilis tuh