CSS

Saturday, February 11, 2012

Kuih Kaswi Lagii...


Assalamualaikum..

Ni semua gara gara Kamalia Jepun la ni. Saya kepantangan bila nampak kuih kaswi. Memang dediam karang, siap dah kena kukus kaswi tu. Tinggal nak santap aje. Diulang lagi resepi yang sama. Mudah dan cepat nak sedia. Kuih simple dihujung minggu. Tapi gambar ni memang dah ada dalam folder. Sekarang ni saya mengupdate blog jika terdapat gambar2 yang belum dipostkan lagi. Sebab gambar belum dapat cara tuk transfer. Nak transfer dari memory kad terus, slot kat lappy ni dah rosak kot. Ok sambung ngap kawi yang resepinya dari kak Hanieliza. Dah ramai yang tahu kesedapannya. Saya rekemenkan guna tepung ubi. Baru dapat kesedapan yang maksimum.Tq kak Liza.





Resepinya DI SINI. 






17 comments:

mala said...[Reply to comment]

salam izah - wah! ni peminat kaswi tegar ni! :-)

Sheila Shafeareen said...[Reply to comment]

hai ixah hemmm mmg nak buat tp x terbuat..akk buat jugak ni...hehhesdp lama x pekena kuih ni

Unknown said...[Reply to comment]

sedapnya... nk sikit..

dZana said...[Reply to comment]

akk pun suke kaswi.. bila tgok ni pun rsa nk buat lagik.. walaupun rasa cam baru jer buat..

Mas said...[Reply to comment]

makcik...
aku pun..
minat kaswi..he3

tapi klu yg keras...aku tolak tepi..muahahaha

telan air liur jerk nengok kaswi ko tu..

diharap masalah ko cepat2 settle yerk..
boleh update resepi2 terbaru..he3

Mardihah said...[Reply to comment]

lama tak tinggalkan jejak di sini. cewah! sedapnya kak izah..hehe

mama sara nur @ Cik Nor said...[Reply to comment]

Assalam Izah

kaswi memang , sememangnye sedap he he nak lak yg kenyal2 tu kan
akak suka letak kelapa lebih2 sikit he he..

Kak Sam said...[Reply to comment]

Amboi promot baik nampak. teringin nak buat tapi takde orang nak habiskan. huhuhu

Gee® said...[Reply to comment]

Jah oiiiii...k.gee nk juga kaswi tu...bak sini sepiring...

Sheery Dream Cakes said...[Reply to comment]

Assalamualaikum izah..
wah cantiknya kuih kaswi tu izah... akak pun suka makan kuih nie cuma akak x perna lg buat sndiri...

MaDiHaA a.k.a Ratna said...[Reply to comment]

lom jumpa lg ke brg yg dicari tu zah? cer sambil cari sambil baca selawat sambil2 ingat blk mana kali terakhir di letak... akak selalu guna petua ni kalau tak jumpa cari brg... insyaAllah.. tak lama lepas tu mesti ingat blk & jumpa...

lorr... mmg peminat tegar kuih kaswi ni... akak lom buat2 lagi.. asyik lupa je nak beli kelapa parut putih..

mamawana said...[Reply to comment]

Like Like Like kueh kaswi...nakkk

ummiaisyah said...[Reply to comment]

sy pon suka gak...tp sbb penah buat terkeras berdentung...teruih trauma!!
akan cuba versi ni plak..tq 4 sharing

HaSue said...[Reply to comment]

mmg peminat kaswi terunggul laa ko yer mek jah..xnak tukar nama blog jadi izah kaswi lover ke?ekeke..
aku malas ni nak buat..tapi kalo ko asyik tayangggggg...aku tergoda nanti!ko jangannn..!haha

AbbotCottage said...[Reply to comment]

kaswi ke kosui ejaannya Zah? aku selalu sangat konpius yg mana satu betul. Tapi walo apa pun, aku tak kisah, sebabbbbbbbbb, aku tak minat kuih ni...ehehehhe..sila sila, saya nak kekebun jap.

Kamalia said...[Reply to comment]

kamalia datang lagi..
dah habis ke?cittt,terlambat..
nape ko punya kuih sume nampak cantik je..tapi,bila aku buat,kadang jadi..kadang tidak..

Atie iskandar said...[Reply to comment]

wah ! feveret kite nie kak.. mak kite selalu buat untuk jualan. ramai org suke,, tapi kite xske mkn letk kelapa tue.. rase xsedp.. pelik ek. hehe