CSS

Friday, December 30, 2011

Terima Kasih Majalah Jelita..


Assalamualaikum..

Entry ini dibuat untuk ucapan ribuan terima kasih buat majalah JELITA  January 2012, diruangan Sajian, yang sudi memberi peluang blogger masak2 seperti saya untuk berkongsi hasil masakan di ruangan tersebut. Terima kasih terutama buat Puan Norashikin, penyelaras ruangan tersebut. Dalam bulan 11 baru ni, saya dapat panggilan dari puan Shikin, yang mana p.shikin merujuk kepada blog saya dan mendapat contact number saya dari kenalan adik saya yang pada masa tu juga berkerja di karangkraft. Memohon untuk menyumbangkan gambar2 kek keju dan telah dilistkan 5 jenis kek yang terdapat dalam blog izahmuffinlover. Alhamdulillah, rupa2nya gambar2 tersebut telah menghiasi ruangan Sajian Jelita keluaran January 2012. 

Entry ni juga dibuat khusus untuk mengkredit empunya resepi2 yang telah disiarkan di dalam ruangan Sajian Majalah  JELITA keluaran January, yang mana saya hanya lah sekadar  menyumbangkan gambar2 nya sahaja. Diberitahu bahawa ruangan Sajian memberi sedikit peluang kepada para blogger masak2 untuk berkongsi dan mempamerkan hasil masakan mereka. 


Dimaklumkan juga kesemuanya bukan resepi2 dari izahdaut, tetapi perkongsian bersama blogger2 yang masyhur. Saya kreditkan sekali lagi resepi2 tersebut kepada tuan resepinya.

gambar ehsan dari fb p.shikin

Resepi KEK COKLAT KUKUS KEJU KOKTEL ni adalah resepi dari CHEF HANIELIZA. Alhamdulillah, kak liza pun tumpang gembira dan berbesar hati dan memberi kebenaran resepinya dimasukkan. Memang chef terbaik!! Terima kasih kak Liza. 

link: IZAHDAUT


gambar ehsan dari p.shikin

Resepi KEK KEJU PANDAN resepi dari ROS @ Jintanmanis.com yang dipost di myrespi. Dimaklumkan di situ oleh Ros resepi ni berasal dari satu website masakan Jepun (tiada link). Terima kasih Ros dan hanya Allah berhak membalas ilmu2 yang dikongsi oleh Ros. Dan diharap Ros dan Jintanmanis.com terus suksess dan melangkah lebih jauh. Untuk idea 'pandan' tu adalah idea dari kak Hana.

link: IZAHDAUT
link: kak Hana



resepi BROWNIES BALDU MERAH adalah dari Kak Maz@ Ilham dapur yang sedang sibuk berkemas2 untuk kembali ke Malaysia. Semoga perkongsian akak di sini akan terus mendapat manfaat kepada semua. Terima kasih kak Maz. Dan kesedapan brownies ni saya dapat dari kak Anim. Terima kasih buat kak Anim yang mewar2 kan kesedapan brownies ni.

link: IZAHDAUT
link: KAK ANYMZ



Resepi KEK KEJU RINGKAS pula adalah resepi dari HASUE @ I LOVE MY LIFE. Terima kasih Sue, i love u!! Semoga ilmu2 kek yang di curahkan Sue di blognya dapat memberi banyak manfaat kepada peminat2 kek. Banyak resepi2 kek yang sedap di blog Sue. 

link: IZAHDAUT
link: HASUE

Resepi KEK KEJU SEGAR @BLUEBERRY SLICE CHEESE CAKE adalah asalnya juga resepi yang dikongsi oleh Ros. Akan tetapi idea meletakkan blueberry filling adalah dari Hasue di blog I LOVE MY LIFE. Terima kasih kalian.

Link: IZAHDAUT
link: ROS@JINTANMANIS
link: HASUE



Semoga entry ini tidak disalahsangka oleh sesetngah pihak, dan jika ada saya dahulukan dengan ampun dan maaf. Dan entry ini juga satu penghargaan besar buat blog izahdaut@izahmuffinlover.  Terima kasih buat suami tercinta yang memberi ilham, menjadi sumber inspirasi dan memberi teguran serta nasihat untuk terus berblogging. Terima kasih juga buat kakak kakak blogger yang banyak memberi nasihat dan semangat dan kawan2 'sengal' yang juga turut berkongsi rasa dan kesusahan. Juga terutama buat mereka blogger2 masak2 semua yang sentiasa membekalkan resepi2 fresh dari ladang dan menyuntik virus2 yang selalu menular sesama geng masak2. 

Penutup dan pembukaan tahun baru yang manis dan pahit buat saya kali ini. Peace no war!!







89 comments:

Anonymous said...[Reply to comment]

terbaik laa kak izah :) semoga lebih sukses dlm berblogging pd thn 2012 dan seterusnya pd masa akan datang... :)

mummyseri said...[Reply to comment]

Izah, tahniah ye, kite tumpang gembire geng masak yng kite kenal ada lam majalah tu ;)..

tun_telani said...[Reply to comment]

Congratz kak izah cayang!! mmg penutup tahun yg gembira ^^

Unknown said...[Reply to comment]

Izahh...tumpang bangga sekaki menatap org yg kenal di majalah...congrats...

cik cek said...[Reply to comment]

Tahniah Izah....teruskan berblogging...berkongsi segala ilmu masakan yang ada....kak cek tumpang happy.....semuga terus sukses...
Happy New Year....happy dan bahagia selalu bersama family tercinta...:)

izahdaut said...[Reply to comment]

@chikadakbiru
MEKASIH SUDI MENDOAKAN AKAK,TQ YA

izahdaut said...[Reply to comment]

@mummyseri
MEKASIH SERI. NANTI TURN SERI PULAK YE..

INA said...[Reply to comment]

Tahniah Izah..

izahdaut said...[Reply to comment]

@tun_telani
HMMM BANYAK SEDIHNYA JUGA KOT..HEHE.TQ TUN

izahdaut said...[Reply to comment]

@Sugar 'n' Spice
TQ YE. NANTI INSYAaLLAH KITA RAMAI2 PULAK BERPELUANG KAN

izahdaut said...[Reply to comment]

@cik cek
TQ KAK CEK. RESEPI NI RESEPI ORG JE. CUME GAMBAR JE SUMBANGAN SAYA KAK. HEHE.. DAN HAPPY NEW YEAR JUGAK BUAT AKAK DAN GEMBIRA BERSAMA KELUARGA

izahdaut said...[Reply to comment]

@INA
TQ

Anna Qawina said...[Reply to comment]

tahniah lg sekali jah..
mana majalah yg ada otograp ko? janji nak pos kan? hehe..
eh..ramia ke kawan2 ko yg sengal? try bg list..kikii

Anonymous said...[Reply to comment]

tahniah kak izah dan tahniah semua blogger masak2.. terima kasih kepada anda semua kerana sudi kongsikan ilmu ^_^

desperate mama said...[Reply to comment]

wow... congrats izah!!!!! i like!!!

MaDiHaA a.k.a Ratna said...[Reply to comment]

wahh.. terujanya! tahniah Izah! akak tumpang bangga dik! akak pun memang sangat2 menggagumi gambar2 yg Izah hasilkan.. mmg cun sangat2.. walaupun gunakan prob yg begitu sederhana.. tapi gambar2 semua cantik.. tahniah juga buat ruangan Sajian yang sentiasa memberi peluang pada blogger2 masakan menyertai ruangan tersebut.. tak sia2lah kan blogger yg punya kamera canggih berhempas pulas dok ambik gambar cari angle yg cun sebab hasil yg mereka berikan akhirnya diiktiraf..

rahel said...[Reply to comment]

wow..wow..tahniah Kak Izah...memang terbaek la...

mala said...[Reply to comment]

tahniah izzah

Ummi said...[Reply to comment]

Waaaaaaaaaahhh, tahniaaah Izah atas satu langkah yang baik sebagai penutup thn 2011 dan pembuka thn 2012. Betul sume kata Ratna tuh...selain gambar jgk..penat lelah mencipta dan menghasilkan resepi yang mantops2 gitu...! Tahniah Izaaaahh... ^__^

Yatie said...[Reply to comment]

Syukur Alhamdulillah...
TAHNIAH Izah, akak tumpang gembira dan berbangga atas pencapaian ini, moga Izah terus berblogging dan berkongsi ilmu dan idea pada kita semua...mmng terbaeklahhhhh...

hazila said...[Reply to comment]

Tahniah dan semoga 2012 lebih banyak menu menarik lagi.

nOOrsha said...[Reply to comment]

Salam izah..sekali lg aku ucapkn tahniah atas kejayssn gmbar2 ko yg terpilih diruangan mag jelita....tahniah juta2 lemon..mmg ko layak n aku sgt berbangga hasil karya kwn2 blgger yg rapat dgn aku termuat dlm mag...tahniah juge utk kesemua penyumbang resepi...insyaallah besar pahala pemilik2 resepi ni perolehi pd setiap ilmu yg disalurkn oleh mrk...semoga Allah memberi ganjaran yg setimpal dsebalik keikhlasan mereka...aminnn..insyaallah.... biar apepon yg terjzdi slps ni aku doakan IML akn trus maju kehadapan..pedulikan setiap kata2 yg menyakitkn krn di sekeliling kita masih ade kata2 yg mmberi kebaikn n manfaat..tahniah lg skali..gehehehr

Liza said...[Reply to comment]

salam izah...xkisah lah dr mana pun resepi tu, yg penting kelaaasss kau jah....hihihihi
tahniah yer Izah, semoga terus menyumbangkan dan berkongsi resepi yg best2 utk kitaorg....hihihihi

Unknown said...[Reply to comment]

wahhhh..masuk majalah
tahniah izah...

Sizuka said...[Reply to comment]

Congrats Izah! Semoga 2012 akan menyajikan more recipe dari izah untuk tatapan semua :)

nurul huda said...[Reply to comment]

wahhh.. tahniah kak Izah.. satu lagi kenangan manis tercipta dalam dunia blogging nie kan.. good luck untuk 2012 nanti.. huhu :)

Yat Maria said...[Reply to comment]

Congratz Izah...wayyy to go! :)

Chah said...[Reply to comment]

Sengih smpai lenguh jaw saya ni. Kembang hati tengok rakan2 alam cyber berjaya cm ni...syabas izzah, mungkin ini titik tolak utk bg ruang pd izzah utk publish buku resepi pulak in future? * hidung pun tgh kembang x benti2 lg ni ..

Anonymous said...[Reply to comment]

tahniah izah, dah maju selangkah lagi

moga 2012 ni akan lebih sukses ye, tak sabar nak beli Jelita ni nak tgk =)

Kak Sam said...[Reply to comment]

Suka..suka..suka
Tumpang gembira sekali erk w/pun takde kena mengena. Semoga izah daut dan nama2 yang tertulis diatas akan terus diberikan kesihatan yang baik untuk terus berkongsi ilmu di alam maya.

sitiezahim said...[Reply to comment]

tahniah tahniah...heppi for u..semoga terus men share resepi tanpa jemu..muaahh muaahh :)

Mamasya said...[Reply to comment]

Tahniah Izah resepi muncul di Jelita....tumpang gembira sama.moga thn 2012 membawa lebih keceriaan. Syabas juga buat pemilik resepi asal masakan2 tersebut..

Ummi said...[Reply to comment]

Tahniah ..izah tumpang suka ialah kami pun selalu skodeng kat sini semoga lebih berjaya dimasa akan datang aminnn

HaSue said...[Reply to comment]

TAHNIAH sekali lg dari aku zah.. u deserve it..
Bagi aku kan, tak kisah sangat kalo ko x bagi kredit dalam n3 gini..segan lak aku rasanya..
aku pun cuba resepi orang pastu alter ikut citarasa sendiri jer n kongsikan kat blog je zah.. ko sudi cuba dan menjadi tu pun aku dah syukurrr sangat!

Saling bertukar idea dan resepi baru tu laa yg buat kita kenal kawan baru kan..bukan nama glemer yg dikejar..kalau ter'glemer' tu lain citer la..hehe..
Tapi sebenarnya penyumbang resepi tu adalah ko sendiri sebab blog ko yg diutarakan di situ..so dont worry k..

Tp aku tetap hargai laa kredit ko bg tu..
Apa2pun kelas ko jah!Masuk majalah..phewitt!!gambar2 pun superb..!

semoga blog ko tetap mantap lagi pasni..jadikan ini permulaan 2012 yg bakal menggembirakan!!
Tahniah jugak buat incik abg ko yer..ehem2,pasni leh laa ko anta borang permohonan minta lens baru ke..dslr baru ke..ahak.. kalo ko xnak,aku nak!! :P

P/s:camner aku leh terkomen pepanjang nih

Amie said...[Reply to comment]

tahniah Izah! tumoang gembira & seronok... teruskan kreativiti dalam masakan ye Iza.... terus ke depan...

dZana said...[Reply to comment]

tahniah izah.. akk tmpang gembira di akhir hujung tahun 2011.. smga terus sukses n bersmgat utk memasak n berblogging..

Anonymous said...[Reply to comment]

TAHNIAH JAH...

DAN SABAR JER LA YA.. ALLAH MAHA TAHU APA YG ADA DLM HATI HAMBA2NYA... SEMOGA KITA SENTIASA IKHLAS BERKONGSI DAN SEMOGA KITA LEBIH TENANG DAN REDHA DGN APA YG ALLAH TIMPAKAN... amin....

Anonymous said...[Reply to comment]

opsss.. sori jah.. td tu komen k.nor SG.. lupa nak log in .. sbb ni guna pc abg :)

KakAsma said...[Reply to comment]

YESSS...Tahniah Zah
syok pulak ler akak dengan perkembangan blogger gini.
semuga akan lebih rajin masak2 lepas nie.

Wani Sukarno said...[Reply to comment]

as-salam kak izah ,,

baru tertengok entry ni ,,, tahniah ya.. semoga terus success ... dan semoga tahun depan lebih murah rezeki dari-Nya ... aminnnnn...:))

Chik Mimi said...[Reply to comment]

Tahniah izah,teruskan berkarya

Unknown said...[Reply to comment]

Alhamdulillah Tahniah Izah dan semua penyumbang resepi juga! seronok dgr berita gumbira ni zah...semoga izah muffin lover akan terus bersinar lagi tahun 2012 nanti...InsyaAllah..Selamat Tahun Baru:)

quinnie said...[Reply to comment]

tahniah izah..ramai betul bloger yg masuk majalah skang ni...tahniah semua..:)

DG said...[Reply to comment]

Congrats Izah and Happy New Year 2012 to you & your family!

kakwan said...[Reply to comment]

Tahniah Izah dan Selamat Tahun Baru semoga lebih berjaya.. K1 ada hadiah kecil untuk Izah nanti K1 roger utk dptkan address.. Tahniah!!

Zack said...[Reply to comment]

selamat tahun baru kak Izah.. ^_^
semoga kita terus tabah, kuat dan bersemangat mengharungi tahun baru ini..amin..

Trying To Be Muslim.. said...[Reply to comment]

Assalamualaykumwbh Sis Dear...

Tahniah!!
Smg Allah swt mudahkan dan uruskan Izah sekeluarga dgn sebaiknya dr tahun ke tahun...

Love, Ayu...:)

hanieliza's cooking said...[Reply to comment]

Salam..
Tahniah..semoga terus berjaya dimasa depan..
seronok tenuk kejayaan adikadik semua....

izahdaut said...[Reply to comment]

@Anna Qawina
meh aku otograp atas idung ko je anna. mag ko beli sendrik. akakaka.. hmm kuasa aku nak listkan... yang menanya ni pun sama sengal. haha

izahdaut said...[Reply to comment]

@umie mia
terima kasih umie mia. insyaAllah.. smoga kita dapat manfaatnya bersama ..

izahdaut said...[Reply to comment]

@desperate mama
tq fidza.. i like u too.. ngeee

izahdaut said...[Reply to comment]

@MaDiHaA a.k.a Ratna
tq kak madihaa.. saya tukang amik gambar je, resepi semua bukan hak milik saya kak. hehehe... tq kak madiha.. tanpa org mcm akak yang banyak bagi semangat, siapa lah saya.. sob sob. eh sedih lak ek. hehe..

izahdaut said...[Reply to comment]

@rahel
rahel.. mana der terbaik. baik aje.. ter belum lagi. kikiki

izahdaut said...[Reply to comment]

@mala
terima kasih :-)

izahdaut said...[Reply to comment]

@Ummi
tq kak

izahdaut said...[Reply to comment]

@Yatie
terima kasih kak yatie.. insyaAllah selai terdaya jom kita sama2 share ilmu dan trima kasih pada akak, yang juga banyak memberi inspirasi pada blog saya ni.

izahdaut said...[Reply to comment]

@hazila
tq kak .. smoga akak juga pun sama. happy new year

izahdaut said...[Reply to comment]

@nOOrsha
terima kasih noorsha. komen anda sangat membantu. wah.. hehe.. dan terima kasih untuk doa doa mu teman. aku harap semua ilmu2 yang dikongsi oleh tuan punya resepi ni, akan memberi ganjaran kepada mereka setiap kali orang mendapat ilmu dan manfaat dari nya.

izahdaut said...[Reply to comment]

@Liza
terima kasih kak liza sayang.. tak leh gak kak. sumber resepi tu sangat PENTING.. nanti takut ada yang terkilan sampai kesudah pulak kan. dan terima kasih juga buat akak yang sentiasa menyokong blog saya dan semua blog masak2 ni.

izahdaut said...[Reply to comment]

@Sally Rashid
terima kasih sally.. ada peluang ditawarkan. kita pun dengan berbesar hati la kan. hehe

izahdaut said...[Reply to comment]

@Sizuka
terima kasih kak shidah. insyaAllahh

izahdaut said...[Reply to comment]

@nurul huda
tq nurul.. insyaAllah sama2 kita melakar sejarah .. u too nurul.. good luck untuk 2012 ni.

izahdaut said...[Reply to comment]

@Yat Maria
tq kak yat...

izahdaut said...[Reply to comment]

@Chah
hehhe.. ngada la kak chah ni.. mekasih kak. a ah mana tau satu hari nanti ek..

izahdaut said...[Reply to comment]

@Tina Othman
tq tina.. alhamdulillah.. ada peluang n rezeki Allah.. insyaAllah.. sama2 kita melangkah maju ek

izahdaut said...[Reply to comment]

@Kak Sam
ala kak sam. kita semua ni ada kena menganakan. kan ke geng masak2 kann.. tq kak

izahdaut said...[Reply to comment]

@sitiezahim
muah muah.. tq hajar. sama2 kita share yee

izahdaut said...[Reply to comment]

@Mamasya
terima kasih mama..semoga mamasya juga akan terus suksess untuk tahun2 mendatang. insyaAllah

izahdaut said...[Reply to comment]

@Ummi
terima kasih ummi. dan tq sudi menjenguk2 izahmuffin lover ni.

izahdaut said...[Reply to comment]

@HaSue
tq hasue. hehe.. tak pe.. empunya resepi asal tu lagi PENTING sue. tanpa diorang berkongsi resepi2 mantop tu, sapa la aku niha. kiki..

tu la.. nak jugak aku cari lens yang best2. tapi aku ni nak je yang best, nak pakai tak reti, canner tu?

apa apa pun tq sue atas kata2 dorongan dan smoga sama2 kita akan terus maju jaya

izahdaut said...[Reply to comment]

@Amie
terima kasih kak ami dan doa2 kak amie. smoga sama2 kita terus maju

izahdaut said...[Reply to comment]

@dZana
terima kasih kak zana. sama2 kita terus menyumbangkan sesuatu ilmu di arena berblogging ye kak

izahdaut said...[Reply to comment]

@Anonymous
terima kasih kak Nor.. insyaAllahh.. smoga kita sama2 ikhlas kan diri dan betulkan niat.. tq kak

izahdaut said...[Reply to comment]

@KakAsma
terima kasih kak asma.. ni semua berkat akak juga berkongsi resepi2 dan ilmu2 yang boleh diguna pakai n manfaat bersama.. tq kak

izahdaut said...[Reply to comment]

@Wani
terima kasih wani. dan sama2 kita terus suksess untuk 2012 ni ye

izahdaut said...[Reply to comment]

@Chik Mimi
terima kasih cik mimi.. insyaAllah..

izahdaut said...[Reply to comment]

@Nieza
terima kasih nieza.. semoga kita sama2 terus bersinar dan slamat tahun baru juga buat nieza n hubby

izahdaut said...[Reply to comment]

@quinnie
tq kak Q... semuanya ketentuan Allah, tak bermimpi pun nak masuk mag kak..insyaAllah akak pun gitu satu hari nanti

izahdaut said...[Reply to comment]

@DG
tq DG.. n happy new year to you..

izahdaut said...[Reply to comment]

@Kakwan (K1) - citarasawan
tq kak 1. nanti saya calling calling lai. sorry tak dpt jumpa baru2 ni kak1.

izahdaut said...[Reply to comment]

@Zack Zachoes
same to u dear. smoga zack terus tabah dan terus berjaya. slamat tahun baru juga n tq

izahdaut said...[Reply to comment]

@Ayu Safieza @ Humaira'
waalaikumussalam warahmatullah..
ayuuuuuuu.. i love u tooo.. hehe

sama juga buat ayu sekeluarga..semoga terus suksess untuk tahun2 mendatang

izahdaut said...[Reply to comment]

@hanieliza's cooking
sangat berbesar hati kak liza sudi drop komen n masuk menjenguk blog saya yang serba sederhana ni kak. terima kasih untuk doa2 dan galakan. semoga akak juga terus cemerlang dan berjaya.. saya doakan..

AbbotCottage said...[Reply to comment]

Tahniah Izah!!!! Alhamdulillah, rezeki dari Allah SWT. Aku tumpang gembira sangat-sangat...

izahdaut said...[Reply to comment]

abbot..
tq abot.. alhamdulillah

Nuridah said...[Reply to comment]

Tahniah Iza, kak Nur tertinggal ketepai dh......

Moga Iza bertambah sukses dimasa depan! Haa sebenarnya Kak Nur nk komen tentang kek yg kat front page tu tapi bila ternampak entri ini terus Kak Nur terjah sini.......hehehe. Mmg wajar lah dpt pengitirafan....jng pedulikan kiri kanan, maju terus maju!

izahdaut said...[Reply to comment]

kak nur..
terima kasih kak nur atas ucapan ingatan dan galakan. insyaAllah kita semua akn terus maju sama2 ye kak.

aizu's life said...[Reply to comment]

tahniah kak izah.. 1 pcapaian yg saaaangat membanggakan..
moga thn ni dlimpahi rzki n kjyaan =)

Sheery Dream Cakes said...[Reply to comment]

Tahniah buat izah... akak tumpang bangga dengan izah.. tahniah sekali lagi ;)