CSS

Wednesday, December 7, 2011

Alhamdulillah.. wa Innalillah..




Assalamualaikum..

Subhanallah. Alhamdulillah. Allahuakbar 

Wahh kerinduan nak mengetuk keyboard dan mengupdate blog kesayangan. Alhamdulillah, saya semakin sihat, segar, tenang dan bersemangat. Berkat doa orang2 tersayang dan doa kawan dan teman di sini juga kan. Belum nak keluar menu2 biasa dari saya, cume cerita2 yang saya hadapi dalam seminggu kebelakangan ni. 

Ada juga kawan2 yang tahu, saya direzekikan Allah dengan disahkan mengandung. Alhamdulillah.. syukur sebab saya dapat merasa kelelahan seorang ibu yang bertukar2 hormon di awal kandungan . Selera makan yang berubah, semua bau bauan disekeliling yang amat tidak menyenangkan, loya loya dan keadaan yang memualkan. Periuk kuali pun kena gantung jugak, cume masak yang simple2 je untuk anak2 makan. Yang sangat sabar melayan kerenah saya tentu la en suami yang saboorr je lah tu kan. Terima kasih sekasih kasihnya buat en abang cayang tu. 

Gini ler lebih kurang OT kan 

Walaubagaimana pun, ketidak selesaan tu, hanya sebentar. Hampir sebulan merasa perubahan2 hormon dlm badan ni, selepas check up kedua, doc mengesahkan kandungan ada masalah. Besar kemungkinan baby tak menjadi. Tiada heart beat. Walaupun kandungan mungkin tidak akan berkembang, tapi mual loya2 tetap ada. So seminggu kemudian, selepas mendapat 2nd opinion doc pun mengesahkan memang tiada heartbeat. Allah maha memberi dia juga berhak mengambil balik. Innalillahi wa inna ilahirojiun. Semalam saya melalui minor surjery for d&c. Alhamdulillah.. hari ni saya semakin sihat dan segar.

Kena berpantang awal dari masanya. Dan terima kasih buat kawan2 yang memberi support dan mendoakan, Terima kasih juga buat Hajar yang berkongsi kisah pregnantnya yang agak tragis juga. Dia seorang ibu yang hebat dan tabah. Semangatnya juga menular sikit sebanyak pada saya. Saya doakan semua ibu2 tetap tabah dan bersemangat menghadapi perkara2 yang diluar jangka. Semua kita diuji dan Allah maha Besar dan maha Mengetahui hikmah disebalik ujian yg diberi Nya.

 InsyaAllah lepas ni boleh on balik ler blog ni. Terima kasih jua buat pengunjung2 baru blog dan follower2 baru. Tak sempat lagi nak jejak balik. InsyaAllah bila dah tenang dan senang nak merempit balik la. Dan terima kasih juga buat pembaca dan pencari2 resepi yang sudi belek2 masuk blog saya ni. See you!!


101 comments:

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...[Reply to comment]

Salam Izah.Dah 2 3 hari kak Ros tak de masa nak tengok blog dan sekarang lapang sikit.Terus nampak cerita Izah.Kak Ros tumpang sedih,tapi rezeki dan ajal maut ditangan tuhankan.Kak Ros doakan Izah tabah dan semuanya akan selamat selepas ini.

Ctnaemah said...[Reply to comment]

Semoga Izzah sabar & tabah ya!

nOOrsha said...[Reply to comment]

salamm izah....aku sbnarnye berkira2 dr smlm nak call ko...tp aku takut ko masih letih, sakit n sedih...aku takut aku termenangis skalik..uhuhuh...maklumla org tua cam aku mmg mudah sensitip...hehe... insyaallah nnty aku kol ko eh....saje nak ty kabo n nak tiup2 smangat sket :)

takpela zah, Allah tau mana yg terbaik utk ko n somi...redha ya...moga buah nikmatnye kelak lebih manis dr dugaan hari ini...mudah mudahan..insyaallah..aminn... :)

Ida,Japan said...[Reply to comment]

Sabar yer izah..insyaallah ada lagi rezeki selepas ni...maybe yg ni pinjaman sementara dari Dia jer..banyak2 berdoa..take care dear!!byk2 berehat..pantang kena gak..k'ida pernah gak experience cam izah ni gugur masa pregnant yg first..

rahel said...[Reply to comment]

Salam Izah..sentiasa tabah dan banyakkan bersabar ye...jaga kesihatan tau..

Yana Shaiful said...[Reply to comment]

Salam Kak Izah..semoga tabah dan sabar yer..InsyaAllah lepas ni Allah bg rezeki lagi..:=)

Muhammad said...[Reply to comment]
This comment has been removed by the author.
Liza said...[Reply to comment]

salam izah...bnyk2kan bersabar yer...pasti ada hikmah disebaliknya...hanya Dia yg Maha Mengetahui segalanya...

ibundo said...[Reply to comment]

izah, semuga bertambah sihat dan sabar akan dugaan..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...[Reply to comment]
This comment has been removed by the author.
♥♥azatiesayang ♥♥ said...[Reply to comment]

salam Izah..semoga ALLAH memberikn kekuatan tuk Izah.Kiranya Izah tabah gak nie...masih blh menulis tuk tatapan kwn2 yg xsabar menanti perkabaran Izah.
Masa k.atie dulu..siang-mlm menangis sbb keguguran...tingin sangat nk baby lagi...dlm sebln gak murung melayan perasaan sedih,puas gak HB memujuk & bagi semangat...agaknya ALLAH blm mengizinkn k.atie tuk punyai zuriat lagi.
Tuk Izah...
Jaga kesihatan.InsyaAllah rezeki Izah akan ada lg...Izah masih muda.

CT Delima said...[Reply to comment]

As'salam Izah

Kerinduan sangat pada Izah semoga Izah dan kandungan sentiasa sihat. Banyakkan bersabar. kalau nak baby cantik macam Nabi yusof tu hari2lah baca doa mesti dapat anak yang cantik..hihihi. kalau nak bijak makan kismis dan kacang badam serta minum susu tau..hehehe. memandai jer k.ct ni kan. Tapi itulah amalan k.ct pada ank yang bungsu tu :)

cik cek said...[Reply to comment]

Setaip yang terjadi pasti ada hikmahnya...faham sgt...hati seorg ibu...bersabar ya dik Izah....apa yg penting skrg...Izah jaga kesihatan...kena berpantang jugak tu....take care ya dik....

Antan Bertingkah said...[Reply to comment]

Salam, byk2kan bersabar ye Izah. Itu ujianNya, pasti ada hikmah di sebaliknya. Jgn sedih2 ye, akak pun pernah mengalaminya pada 2 kandungan yg pertama sblm dpt along... Take care, pantang betul2 ye.

HomeKreation said...[Reply to comment]

Salam Izah cayang.... setiap yg terjadi ada hikmah di sebalik nya. Along doakan Izah cepat sihat & di kurniakan baby comel selepas ini, insyaallah semuga Allah memberi rezki yg lebih baik selepas ini, cuma kena sabar & tawakkal dgn kehendak Nya. Take care & banyakkan rihat.

anymz said...[Reply to comment]

glad to have you back Izah...Cewah..speaking london pulak hari ni.rindu dah nak kaco izah nih.cepat2 sikit berkuntau kat dapur tu..tapi dgn gaya slow motion gitu..buat menu org dlm pantang pun takpe zah..janji hado..haha

Apa2 pun akak sentiasa doakan yang terbaik buat Izah.kami sentiasa mengambil berat pasal izah ..ada gak ana call akak.bertanya khabar pasal izah.sesekali sms mas..kesian mas belum lepas lagi tempoh uwek2 tu..

Chah said...[Reply to comment]

Rahsia Allah memang di luar jangka dan daya kita. Hanya orang yang layak terpilih saja berhak mendapat ujian tanda kasih Allah. Banyakkan beristighfar, kuatkan semangat. Jaga diri & jangan paksa diri untuk masak macam-macam lagi, encik laling sayang sayang kan ada untuk bermanja...tapi kalau nak Izzah masak juga, kak chah sedia tadah pinggan..;p

gerhana luka said...[Reply to comment]

salam takziah buat izah, semoga tabah dengan dugaan ini, bukan rezeki untuk menimang cahaya mata lagi agaknya. Apa yang penting jaga kesihatan bila dalam pantang ni orang kata pantang bila keguguran lebih kena jaga walau tempohnya singkat.

tun_telani said...[Reply to comment]

Salam kak izah cayang... tun pun berkira2 nk tepon, tp tun nyer empathy skill is next to zero. walaupun dlm hati terasa ingin comfort people, but never manage to say the right words.. apa2pun, moga terus diberikan kekuatan dan ketabahan. insyaAllah.

Nazrah said...[Reply to comment]

apa pun..semoga Izah tabah dan sihat

indahhouse said...[Reply to comment]

Salam kak izah,
Apa khabar kak? trgerak hati nak msuk blog, rupanya ada berita dr kak izah. Innalillahiwa inna ilaihi raaji'un. Harap kak Izah dan suami tabah.

Dulu, saya prnah bantu sorang mkcik lpas dia D&C. sorang2 jer dia sbb suaminya outstation. Tapi tak lama lepas dia abes pantang, akhirnya dia mengandung lagi, mungkin ada makan herba utk pemulihan semua.
Insya Allah, ada rezki lain nanti sbg ganti. Rehat banyak2 ya, kak.. :)

Acik Erna said...[Reply to comment]

Semoga izah tabah..allah tau apa yang terbaik buat izah .
alhamdulillah izah dah semakin sihat..dan jangan lupa jaga diri..jaga permakanan.

Kak Nik Ja said...[Reply to comment]

oh gituw ye cerita nya..moga Allah akan ganti izah dengan yang lebih baik lagi selepas ini..InsyaAllah...Syukur jugak dapat tahu awal2...jgn putus asa, jgn sedih dan kena 'usaha' lebihlah..:))

lemongrass said...[Reply to comment]

Salm Izah.
Innalillah. Cuma Allah yang maha mengetahui apa yng terbaik buat hambanya. Semoga Izah terus sabar dgn dugaan ini.
Apa2 pun, take good care of yourself, take some time off from everything and have some 'me' time :-).

Unknown said...[Reply to comment]

Assalam Izah, bersabarlah dgn semua yg telah tersurat olehNya izah, memang berat dugaannya hanya yg berpengalaman saja yg mengetahui. saya juga turut berpengalaman sampai 3kali gugur tapi saya redha dgn rezeki dan ketentuan ilahi..harap ada rezeki lagi buat Izah dan suami nanti..InsyaAllah..amin.

Unknown said...[Reply to comment]

salam izah....takziah diucapkan.. reaeki, maut, ajal ditangan Tuhan.... InsyaAllah moga ade sinar cahaya selepas ini....ameen.

sitiezahim said...[Reply to comment]

salam kak izah..huhu sedih saya baca entri akak (mungkin sbb nama saya terselit sama)..takpe la kuatkan semangat..insyaAllah ada rezeki yg lebih baik selepas ini...

Mieza said...[Reply to comment]

takziah izah..semoga izah tabah dan byk bersabar..insyaAllah Allah akan beri rezeki baru untuk izah sekeluarga...kak mieza juga kehilangan baby kedua semasa usia kandungan 5 bulan di mana baby meninggal dalam perut...sedihnya tatau nak cerita macam mana...rasa takut nak mengandung lagi..api alhamdulillah selepas itu Allah kurniakan lagi 2 org baby yang comel..skg dah ada 3..kalau diberi lagi rezeki insyaAllah nak tambah anak lagi...insyaAllah Allah juga akan kurniakan baby yang comel2 dan siaht buat izah nanti...

Asmara said...[Reply to comment]

Innalillah.. Ketentuan olehNya. Mujur baru first trimester dah sedar. InsyaAllah ada rezeki dn kegembiraan lain yg menanti. Kita doa sama2 moga terus diredhai. :)

Yatie said...[Reply to comment]

Assalamualaikum Izah,
banyakkan besabar ya Izah, moga ada hikmah di sebalik kejadian....akak sentiasa mendoakan yg terbaik buat Izah dan keluarga...lepas ni jaga diri dan kesihatan ya..insyaAllah tentu ada rezeki lain yg menanti..

Zalieda Zaliedana said...[Reply to comment]

Assalam kak izah sayang,salam takziah kak,moga akak semakin tabah n kuat menempuh hari2 mendatang,Bais n Muaz leh jadi penghibur akak kan,InsyaAllah da rezeki dapat bb girl pula lps nih,Allah lebih mengetahui apa yg terbaik utk kita kak,MYBE ADA HIKMAH DI SEBALIK APA YG BERLAKU..

Unknown said...[Reply to comment]

as salam kak izah (maaf lia x pasti nak panggil akak @ izah..tp lbh selamat n hormat dulukan dgn panggilan 'kak' :D )

selalu singgah sini tp ini kali pertama lia tinggalkan jejak...semoga akak tabah dgn dugaan ini...DIA lbh tahu apa yg terbaik.. :)

jaga kesihatan n jgn lupa makan ubat..

kakwan said...[Reply to comment]

Salam Izah,, jaga diri dan kesihatan yea dapur tu jgn fikir dulu,, yg penting diri btul2 sihat,, salam takziah juga,, mudahan ada rezeki di lain kali..

Qhaifa Nur said...[Reply to comment]

salam

semoga cepat cehat seperti sediakala..
dia lebih disayangi disana, mungkin ada rezeki dilain hari...

Ummi said...[Reply to comment]

Salam Izah, moga cepat sembuh...Allah mengetahui apa yg terbaik buat Izah...insyaAllah ada rezeki lagi di lain kali, banyakkan bersabar la yea.. Akak doakan segala hasrat dan impian akan termakbul jugak di lain kali di waktu terdekat...amiiinnnn. Take care..

JaSSNaNi said...[Reply to comment]

salam takziah atas kandungan yang tak sampai ke hujungnya.. semoga izah tabah dah jangan lupa terus berdoa pada allah.. :) be strong ya...

Mamasya said...[Reply to comment]

Salam Takziah Izah. moga Izah cepat beransur pulih dan bersabar dgn dugaan ni. Allah maha mengetahui segalanya dan ada hikmah yg tersembunyi kenapa ianya berlaku. InsyaAllah ada rezki lagi nanti...take care...

Love2cook Malaysia said...[Reply to comment]

Hi Izah, apa khabar dear. Sorry for the loss...everything happens for a reason kan. Good to hear you are okey now. Actually I miscarried my first pregnancy. No foetus development gak. Lepas tu went through mcm2 complications for both pregnancies after that. Haizzz...all that in memory still.

You take good care of urself. Miss ya and ur food! ;)

K.Nor said...[Reply to comment]

sabar ya jah.. Allah maha mengetahui apa yg terbaik buat hambaNya.. perancangan kita tak dpt mengatasi perancanganNya.. insyaallah.. ada hikmah disebalik segala sesuatu..

kuat semangat.. k.nor yakin izah mampu hadapi ujian ni.. izah tau kan, akak sentiasa "BERSAMA MU..." take care ya..

Kak Sam said...[Reply to comment]

Assalamualaikum....
Sebagai hambaNya kita akan sentiasa diuji jadi akak harap izah n hubby tabah menghadapi dugaan ini. Yakinlah setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya.

Amie said...[Reply to comment]

Assalam Izah,
memang Izah kuat semangat redha dengan ketentuan-Nya,insya-Allah ada reeki lagi selepas ini...

Sheery Dream Cakes said...[Reply to comment]

Assalamualaikum izah..
akak memahami sgt perasaan izah skg.. akak juga pernah 2 kali keguguran n sekali mengandung d luar rahim.. Kita hanya mampu merancang.. Allah menentukan segalanya.. Pasti ada hikmah d sebalik semua nie .. Bersabar yer izah.. Akak doakan moga izah tabah n sentiasa sihat sejahtera hendaknya... Amin.

Anonymous said...[Reply to comment]

Assalamualaikum Izah, banyakkan berehat & jagalah tempoh berpantang ni baik2. Insya Allah nanti dikurniakan lagi oleh Yang Maha Esa. Minggu lepas adik ipar akak pun diduga sama mcm Izah. Dh 4 bulan, tiba2 takde denyutan jantung & tak membesar, sekarang tgh berpantang. Jangan putus asa, cuba lagi..Izah pun masih muda. Mudah2an dapat lebih ramai anak selepas ini..Take care!

AZLINA said...[Reply to comment]

Eh...keluar Anonymous pulak komen kat atas tu. Bukan Anonymous tapi Azlina @ Terminal Hijrah..

Cheq Sue said...[Reply to comment]

semoga izah tabah menghadapi segala yang telah ditentukan Tuhan, setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Jaga diri ya Jah...

Kak Rose said...[Reply to comment]

Izah, sorry to hear... tp Allah maha mengetahui apa yg terbaik buat Izah dan harap tabah hadapinya ya...

Rima said...[Reply to comment]

Inallilah.. sorry to hear that Izah.. right now the most important thing is for u to rest ya.. take good care of urself .. hugs!

Ayu said...[Reply to comment]

Izah tadi siang dah datang & tinggalkan comment however it got stuck... Bila tengok title kat blog list akak terus Kemari ...sorry to hear the sad news izah .. Akak pun tumpang bersedih Harap izah bersabar. & redha dgn kehendaknya ..insyaallah izah Akan dapat yg Lebih baik .. At the moment just rest well & take care ya..

Yat Maria said...[Reply to comment]

Zah

diharap Izah bersabar dgn dugaan Allah..akak pun tumpang sedih mendengarnya..have a gd rest & take care of yourself..

lina said...[Reply to comment]

salam izah - takziah...semoga cepat recover balik Insya ALLAH...Benar sama sekali kata2 drp semua kawan2 diatas ianya adalah ketentuanNYA. take care!

Yin Areesa said...[Reply to comment]

Assalamualaikum
Sabar yer izah. ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk hambaNYA. RezekiNYA tu dalam pelbagai cara...Keep praying.

Anonymous said...[Reply to comment]

salam izah...
takziah dari mai....sabar ye....

missalongwani said...[Reply to comment]

takziah kak izah...moga kak izah tabah yer.....sesungguhnya Dia yang lebih mengetahui ape jua untuk hambaNya...jgn sedih2 sgt tau...

MamaFaMi said...[Reply to comment]

Salaam Izah... redha dengan segala apa yang telah ditakdirkan. InsyaAllah setiap yang terjadi itu ada hikmahnya. Harap Izah berpantang sebaik mungkin dan semoga sembuh dan cergas seperti sediakala, insyaAllah. Amin.

quinnie said...[Reply to comment]

patut la senyap sunyi je izah...tak pe la tak dek rezki...mungkin akan dtg ada lagi rezki tu..moga cepat sihat ye..:)

jai said...[Reply to comment]

Salam izah,

Sabar ye moga cpt sembuh... setiap yg terjd ada hikmahnya... take care dear....

mama... said...[Reply to comment]

Salam kak izah,
Allah maha mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-Nya. Byk2 kan bersabar ye.
Salam perkenalan ;)

Gee® said...[Reply to comment]

Salam Izah... semoga tabah menghadapi segala ujian... berehatlah semoga cepat sembuh....

Mel said...[Reply to comment]

salam kak izah, semoga kuat semangat dan tabah selalu ye.

selalu dtg sini tengok resipi utk inspirasi saya memasak tp kali ni rasa nk tinggal komen :) take care

Anonymous said...[Reply to comment]

Allahu Akhbar, takziah kak izah.. sayu dan sedih hati sy membacanya.. semoga akk cepat sembuh, tabah dan kuat dengan dugaanNya. sesungguhnya tiap yg berlaku pasti ada hikmahnya.

Farah Deeb said...[Reply to comment]

sabar ye Izah. Moga cepat sembuh.

SITI NOARIZAH ARIS said...[Reply to comment]

Assalam..Takziah izah mungkin itu belum lagi rezeki kamu...bersabar dan berdoalah pasti ada bhgian yg terbaik utk kamu telah di sediakan.. mana tau lepas kejadian ni dpt twin pulak..sy turut bersimpati dgn kamu dan doakan kamu sihat seperti sediakala.

umi's cup cake said...[Reply to comment]

Salam Kak Izah,
Semoga Allah anugerahkan kak izah sekeluarga kekuatan dan ketabahan hati..apa yang berlaku pasti ada hikmah yang lebih besar...Hanya Allah yang Maha Mengetahui...Semoga kak izah bertambah sihat...

MaDiHaA a.k.a Ratna said...[Reply to comment]

Salam Izah..
begitu kisahnya.. salam takziah dari akak sekeluarga.. kita hanya mampu merancang.. namum DIA juga yang menentukan segalanya. sesungguhnya DIA lebih tau apa yang terbaik buat hamba2NYA.. semoga Izah tabah menghadapi dugaan kecil ini yer.. jaga kesihatan & pantang elok2 tauu..

zarin said...[Reply to comment]

take care ye izah!

Aswani said...[Reply to comment]

Salam kak izah..smoga tabah yer mghdapi dugaan Allah,take care!

MekNa said...[Reply to comment]

Salam kak iza....innalillah.....sabar ye kak. Dia Maha Mengetahui apa yg terbaik. pasti ada hikmah aebalik tiap kejadiann....

Juwita Jamaludin said...[Reply to comment]

Salam izah.. Takziah.. Ita pun pernah 3 kali melaluinya.. Sabar ye.. Allah perancang yg terbaik buat kita.. MOga ada rezekinya nanti ..insyaAlkah.. Pantang baik2 banti boleh main masak2 balik tau

Sheila Shafeareen said...[Reply to comment]

As'salam Izah yee akk dapat tahu dah dari Anna minggu lepas lg..tp akk tak mau kacau izah sbb baru2 lagi kan..sedih juga rasanya...tabah dan kuat ye...mungkin belum rezeki lg...insyaAllah ada tu kami doakan yg terbaik utk kawan2 semua...

Selamat kembali miss u

intan_blur said...[Reply to comment]

salam iza..tumpah takziah utk iza n family..smoga tabah hadapi ujian Allah..

Outbound Malang said...[Reply to comment]

mampir sob..nice post..teruslah berkarya dan sukses selalu..jangan lupa kunjungan balik ya..:)

Anonymous said...[Reply to comment]

salam takziah buat kak izah sekeluarga...tabah hadapi dugaan ini..mungkin ada hikmah di sebalik kejadian... selamat berpantang..

mrs kayrul said...[Reply to comment]

takziah kak..moga cepat pulih dan sembuh

Kamalia said...[Reply to comment]

Salam izah..sory dear,br perasan psl entry nih..semoga terus tabah n bersabar di atas ujian ni ye. Take care dear..

HaSue said...[Reply to comment]

Aku baru jenjalan dapur ko nih..maklum laa semangat blogging tak reti2 lg nak balik..
Takziah buat ko n suami yer..aku sentiasa doakan ko murah rezeki lg pasnih..trm kasih gak sbb share kat fb kalo x mesti ketinggalan zaman aje aku dibuatnya..
selamat berpantang yer jah..jaga diri elok2.i miss u like crazy bebeh

Mimiey.. (^-^) said...[Reply to comment]

kak izah sabar ye...kuatkan semangat!!!! mie doakan kak izah cepat2 sembuh dan kembali memasak yg best2...gambate!!!!

Nur said...[Reply to comment]

Assalamualaikum Kak Izzah.. Nur tumpang sedih atas apa yg menimpa diri akak. Moga Allah kurniakan kekuatan pada akak dan suami untuk mengharungi dugaan ini. Kami doakan akak cepat sembuh.

Sesungguhnya setiap yg terjadi itu ada hikmahnya. InsyaAllah ada rezeki akak lagi untuk menimang cahaya mata lagi. Take care sis..

Nadz Nazharzan said...[Reply to comment]

Assallamualaikum Izah..
Sesungguhnya Allah SWT menjadikan sesuatu itu adalah utk menguji hamba2Nya. Semoga Izah & suami redha dan tabah atas ujiannya.. Akak doakan juga agar Izah cepat pulih spt sediakala.. Tabahkn hati ye dik..

lizahanum said...[Reply to comment]

Assalammualaikum izzah...akak ketinggalan ketapi rupa-rupanya.Akak tumpang sedih atas apa yg izah alami.
Sesungguhnya Allah SWT menjadikan sesuatu itu adalah utk menguji hamba2Nya. Semoga Izah & suami redha dan tabah atas ujiannya..Semoga cepat pulih dan kembali berblog....:)

Widi Dede said...[Reply to comment]

sabar dan tabah, Allah maha tahu segalanya :)

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

Trying To Be Muslim.. said...[Reply to comment]

Assalamualaykumwbh Izah...

Dari Allah swt kita dtg, dan kpdNYA juga kita kembali..jgn bersedih ye, sesungguhnya Allah swt sentiasa bersama2 Izah. Dan Allah swt lebih mengasihi ciptaanNYA dari cinta kita sesama makhluk....cara Allah swt membahagai2kan kasih sygNYA amatlah ajaib sekali......Keadilan Allah swt itu jg tidak terjangkau dek akal kita sebagai hamba. Bersahabatlah dgn takdir Allah swt, berbaik sangkalah dgn ujianNYA dan redhalah dgn susunaturNYA....Insya'Allah...ada ganjaran besar dari dimensi bukan "DUNIA" kelak...yakni, Akhirat...

Ayu kagum dgn keterbukaan dan keredhaan Izah sekeluarga di dalam penerimaan ujian ini.....bila mana diuji...ingatlah....ketika itu Allah swt sdg mengalihkan perhatianNYA terus kpd kita....Insya'Allah...

Jaga diri ye izah, jaga makan, jgn handle brg berat k...

Zack said...[Reply to comment]

assalammualaikum kak Izah,

Allahu akhbar..sy tak tahu ceritanya..berderau darah saya bila baca.. akak sabar eh..tu je mampu sy nasihatkan.. sy harap akak tabah menghadapi ujianNya... I hope I can be as strong as you..

big hug dr sy *malu2 lak, hehe..*

Unknown said...[Reply to comment]

salam takziah izah. kes kita sama.. baby tak develop.. akak buat d&c sekadar utk keluarkan kantungnya. syahdu tp redha dgn takdir.. kena pantang betul2 tau. akak eksen je rasa mcm sehat. anak2 sedara datang siap buat ciskek, spageti, goreng kue.. esoknya demam seminggu! huhuhu.. take care ok!

AbbotCottage said...[Reply to comment]

Assalamualaikum Izah...takziah dari aku. Walopon blog aku dah sekian lama mcm tak ada tumbesaran, tapi aku tetap menjadi silent reader buat semua kawan blogger. Aku takkan melupakan korang semua...then aku terkejut dan terkesima jugak, tapi itulah ketentuan Ilahi.

Insya'allah, setiap perancangan dari Allah SWT, hanya Dia Yang Maha Mengetahui setiap kejadian. Usahlah kita meratapi, cukuplah sekadar kita merenungi intipatinya...Insya'allah.

Sayang ko selalu...Abbot.

aizu's life said...[Reply to comment]

smoge kak izah tabah hadapi dugaan ni.. insyaallah sgalenye akn jd lebih baek..

Anonymous said...[Reply to comment]

salam izah, sori baru tau ni, harap bykkan bersabar ye, insyaallah ada rezeki lain menanti izah

Cheq Ana said...[Reply to comment]

ermm xde rezeki la tu kan kak..ana pun sama cam akak juga..minggu ni la baru msk keja pun..

Anonymous said...[Reply to comment]

You аctuallу maκe it seem so easу
with yοuг pгesentation but I find this matteг tо be actually ѕomething thаt I think I
would never underѕtand. It seems toο сomplex and ѵery bгoad for mе.
I am lοoking fоrwаrԁ for your next post, I will tгy tο get the hang оf іt!


My ρage - Engagement Rings
Also visit my blog post :: Engagement Rings

Anonymous said...[Reply to comment]

I κnow thiѕ websіtе pгoνіdes quаlity dеpending pοsts аnԁ additional matеriаl,
is theгe аny othеr web ρаge ωhich offeгѕ theѕе kinԁs of іnformatiοn in qualіty?


mу web blοg ... instant cash
Have a look at my web site : instant cash

Anonymous said...[Reply to comment]

An impressіve shаre! I have just forwarded this оntο a co-worκer who was conductіng
a little homework οn thіs. And he in fact orԁereԁ me
breаkfaѕt simрlу becаuse Ӏ stumbled
upon іt for hіm... lol. So lеt me геwοrԁ this.
... Thank YOU for the meal!! Βut yeah, thanx fοг spending thе timе
to ԁiѕcuѕs this mаtter here on yοur site.



mу blog post - same day payday loans
My page > same day payday loans

Anonymous said...[Reply to comment]

Itѕ nοt my first time to visit
thiѕ site, і am bгowsing this web pаge dailly and obtain pleаsant fаcts from here daily.


Hаve а lοоk аt my web site :
: weight loss

Anonymous said...[Reply to comment]

Нello, i thіnk that i saw you visited my ωebsіtе thus i cаme to “гeturn the favоr”.
I'm attempting to find things to improve my site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

Check out my web page chlamydia test

Anonymous said...[Reply to comment]

Fine way of telling, anԁ fastidious paragraph to taκe data about my ρreѕentation focus, which i am gоing to сonvey in
institution of hіghеr еducatiοn.


Μy web pаge - quick payday loans

Anonymous said...[Reply to comment]

Eхcellent blog here! Alѕo youг site
lоads up very fast! What web host aгe you
usіng? Can I get your affiliate lіnk
tо yοur host? I wish my web sіte loaded up as fаst as yоurs lοl

Feel freе to viѕit my hοmepаge: payday loans
my webpage: payday loans

Anonymous said...[Reply to comment]

Wow, this ρіеce οf writing is fаstidious,
my sister is analyzing thesе κinԁs
оf thіngѕ, therefore I am gοing to let know her.



my sitе payday loans online

Anonymous said...[Reply to comment]

Can уou tell us more about this? I'd like to find out some additional information.

Here is my blog post :: payday loans

Anonymous said...[Reply to comment]

always i used to read smаllеr artіcles thаt aѕ well сleаr their motіѵе,
and that is аlso happenіng ωith this paragгaph
which I аm гeaԁing here.

my site: payday loans

Anonymous said...[Reply to comment]

I belіeve that is among the such a lot impoгtant informatiοn foг me.

Anԁ i am sаtisfied reaԁing your aгticle.
But ωanna οbseгvation on some nοrmal issuеs, The ωebsite stуle is wonderful, the artіclеs іs in
reality nice : D. Excellent job, cheеrs

Here is my blog; Same Day Payday Loans

Anonymous said...[Reply to comment]

Magnifіcent goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you're just too excellent.
I actually lіke what you have acquired heгe, cеrtainly like what уou
are stating and the way in which уou say it. You make it enjoуable
and you still carе fοr tо keep іt sensible.
I can't wait to read much more from you. This is really a terrific site.

Also visit my web page: payday loans

yanmaneee said...[Reply to comment]

jordan 12
supreme clothing
supreme clothing
kyrie 5 spongebob
moncler
curry 7 shoes
100% real jordans for cheap
kyrie shoes
stephen curry shoes
pandora bracelet

Unknown said...[Reply to comment]

Resources n4q81t6d08 replica louis vuitton bag replica bags 168 mall r0d01q4b67 Homepage z7w73y1r42 gucci replica handbags replica bags by joy replica bags review replica gucci bags d0l19h8e20 replica bags australia