CSS

Sunday, March 28, 2010

SEMBANGSANTAI: Aduhai...

Asalamualaikum..Aduhai rindunya nak berblog lagi..nak jalan2 tengok umah orang dan menjenguk menu2 baru dan cerite-cerite baru. Tapi apa kan daya, rintangan jua melanda. Dah lama benar tak update blog ni. Dah hampir 2 minggu.

Cuti sekolah seminggu baru-baru ni, saya pun sibuk macam orang lain jugak tergedik nak balik kampung. Ye la time ni la dapat jumpa adik-beradik dan anak-anak buah yang cuti belajar dan cuti mengajar. Ada yang balik dari Muadzam, dari Banting dari Sarawak dari Kajang dan duk kampung pun ada. Pastu semuanya suami-suami hantar balik kampung. Dah kalau suami2 tak de sekali apala lagi, paham-paham jela..ada yang menyembang dari dapur bawak ke meja makan, dari meja makan bawak ke ruang tamu pastu ke ruang tengok tv dari tv bawak ke kebun sayur mak, pastu belonggok pulak kat kebun lada jiran sebelah rumah a.k.a akak sulung.

Berukband (broadband) ada, tapi tak hadap la nak tercatuk depan lappy tu. Seronok lagi duk layan ayam Belanda abang ipor yang riuh sekampung tu, takpun meround kat depan rumah bawak anak dan anak2 buah beli kopok leko dan air keladi sejuk. Wah sejuk je tekak. Ni ada la sikit gambar masa balik kampung hari tu, jalan2 kat depan rumah, gambo anak2 buah dan kakak2.




Sebenarnya tak sabo nak update entry baru. Tapi ade cerita lain pulak selain balik kampung seminggu. Sebelum balik kampung, lappy en habibi hubby tetibe lip lap lip lap..terus malap. Dah cuba on pun tak mau. Apa lagi, bawak gi repair la. Kesian dia...apakan daya apa nak dikata, tabletpc pujaan hatinya dah rosak binasa, dah cuba bawak repair tapi cik bangla berkata, laptop ni tongsampahlah jawapnya, sebak dihatinya memikirkannya, nak kena beli laptop lain lah pula, nak nagis pun ada nak marahpun ada agaknya, nak buat macamana laptop kite la plak yang jadi mangsa. Huuu...maka tak dapat la nak selalu mengupdate entry terbaru sebab laptop ni hubby pakai.

Nanti bila dah ada pengganti yang baru, maka saya boleh la lawat teman2 yang dah bermacam2 entry terbaru tu...tunggguuu..

0 comments: