CSS

Friday, June 19, 2015

Dendeng Daging


Assalamualaikum

Ahlan wasahlan ya Ramadhon..
Alhamdulillah , merasa lagi menghirup udara ramadhan untuk tahun ni.
Cemana puasa korang? Berbuka puasa semua ok? Semalam saya kelam kabut melayan anak-anak yg masih sedang umur belajar berpuasa. Melayan mereka berbuka sampai ayah mereka tegur, umi tak sempat berbuka nampaknya. Hehe.. bukan apa ditambahkan budak kenit yang tak puasa tu tapi dah mcm dia kelaparan berpuasa. Geli hati betul tgok dia "berbuka puasa" semaalam. hehehe..

Maaflah, kelihatan dendeng daging saya ni mcm hancur atau separa hancur. hehe tapi rasa n kelzatannya menten. Resepi mudah tapi membuatnya agak membuatkan kita berpikir nak buat ke atau nak beli kat makcik bazar ramadhon? Hhaha.. buat la korang. Kata kawan saya tangan ibu atau isteri ni mustajab. ngee

Jom tgok resepi nya. Terima kasih buat Azian Hasan yg share resepinya.



DENDENG DAGING
resepi: Azianhasan

Bahan-bahannya:
1 kilo daging
100-150  gram cili kering ( dikisar)
5/6 labu bawang merah besar dan dikisar bersama cili kering
Sedikit gabungan kicap lemak manis dan kicap pekat
2/3 sudu besar cuka
Garam dan gula
Sedikit minyak untuk menumis
# Sedikit halia, bawang putih yang dikisar untuk diperap bersama daging
Cara membuatnya:
Rebus daging sehingga empuk
Potong daging nipis-nipis dan tumbuk sehingga leper
Perap daging bersama bahan-bahan perapan dan sedikit kicap selama 30 mint- 1 jam
Goreng daging, angkat dan toskan
Tumis bawang dan cili kering sehingga garing dan naik minyak
Masukkan kicap dan gaul rata
Masukkan daging yang telah digoreng tadi
Masukkan garam, gula dan cuka
Gaulkan dendeng daging,angkat dan hidangkan







7 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...[Reply to comment]

Salam Izzah...Selamat berpuasa...blh buat menu berbuka & bersahur ni
Kka atie copy resepi yer..

IBU PUSPITA said...[Reply to comment]

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Zain Fadad Abdullah said...[Reply to comment]

keliatannya sangat enak , ingin rasanya saya mencicipinya dan mencoba untuk membuatnya di rumah !

Cara Menurunkan Asam Urat Dan Kolesterol Ekstrak Alami

ninest123 said...[Reply to comment]

nike air max, gucci outlet, louboutin pas cher, ralph lauren pas cher, louis vuitton outlet, cheap oakley sunglasses, ray ban sunglasses, chanel handbags, ray ban sunglasses, polo ralph lauren outlet, prada outlet, louis vuitton, kate spade outlet, jordan shoes, tiffany jewelry, air jordan pas cher, polo ralph lauren outlet, nike air max, louis vuitton, air max, louboutin shoes, nike roshe run, ugg boots, replica watches, tory burch outlet, longchamp, replica watches, tiffany and co, oakley sunglasses, burberry, ugg boots, michael kors, louis vuitton outlet, nike free, christian louboutin outlet, longchamp pas cher, longchamp outlet, oakley sunglasses, oakley sunglasses, nike free, nike outlet, louis vuitton, prada handbags, oakley sunglasses, louboutin, uggs on sale, ray ban sunglasses, longchamp outlet, louboutin outlet, sac longchamp

ninest123 said...[Reply to comment]

michael kors, michael kors outlet, true religion jeans, vans pas cher, true religion outlet, hollister, hermes, abercrombie and fitch, michael kors outlet, nike air max, lacoste pas cher, converse pas cher, coach outlet, kate spade handbags, true religion jeans, vanessa bruno, ray ban pas cher, burberry, ugg boots, nike air max, hogan, nike blazer, ralph lauren uk, hollister pas cher, michael kors, tn pas cher, new balance pas cher, sac guess, north face, nike free run uk, true religion jeans, coach outlet, lululemon, michael kors outlet, nike roshe, air force, replica handbags, michael kors outlet, ugg boots, michael kors, michael kors outlet, ray ban uk, nike air max, timberland, oakley pas cher, michael kors, burberry outlet online, north face, coach purses, mulberry

ninest123 said...[Reply to comment]

gucci, wedding dresses, oakley, nfl jerseys, p90x workout, north face outlet, babyliss, new balance, celine handbags, baseball bats, hollister, converse outlet, herve leger, timberland boots, louboutin, instyler, longchamp, vans, lululemon, insanity workout, mont blanc, hollister, reebok shoes, chi flat iron, soccer jerseys, mac cosmetics, nike air max, north face outlet, ralph lauren, ray ban, jimmy choo shoes, ferragamo shoes, nike roshe, ghd, giuseppe zanotti, nike air max, mcm handbags, lancel, valentino shoes, abercrombie and fitch, beats by dre, asics running shoes, nike huarache, soccer shoes, birkin bag, nike trainers, hollister, bottega veneta, iphone cases, vans shoes

ninest123 said...[Reply to comment]

bottes ugg, thomas sabo, links of london, doudoune canada goose, canada goose outlet, juicy couture outlet, pandora charms, wedding dresses, moncler, moncler, moncler, canada goose, swarovski crystal, replica watches, pandora charms, coach outlet, karen millen, hollister, pandora jewelry, canada goose, pandora jewelry, louis vuitton, moncler outlet, ugg pas cher, moncler, ugg,ugg australia,ugg italia, marc jacobs, sac louis vuitton pas cher, louis vuitton, canada goose, ugg boots uk, louis vuitton, louis vuitton, toms shoes, canada goose, canada goose uk, swarovski, canada goose outlet, moncler, juicy couture outlet, supra shoes, moncler, montre pas cher, ugg,uggs,uggs canada, moncler