CSS

Wednesday, June 24, 2015

Puding Roti Mentega Sos Kastard



Dessert kegemaran dak Bais. Amboii siok diorang berbuka asik ada menu kegemaran ye. Sampai saya sendiri lupa apa kegemaran saya. Ecehh mcm poyo je kan. Jom check resepi yang saya jumpa ddi blog kak Anis. Cume sos kastard tu saya buat sendiri je. Suke sos yang xberapa pekat tapi lemaksss rasanya dan wangi. Sebab saya suke taruk daun pandan masa masak kuah sos.




RESEPI PUDING ROTI BAKAR

Bahan-bahannya: 
12 keping roti gardenia 
3 cawan susu segar 
6 sudu besar gula 
1/4 buku dari 250gm butter ( dicairkan )
 2 sudu besar tepung jagung 
6 sudu besar kismis 
2 biji telur 
1 sudu teh esen vanilla 



Cara-caranya: 
1. Siat-siatkan roti dan rendam dengan susu segar hingga lembut. 
2. Masukkan gula, butter cair, tepung jagung, kismis, telur dan esen vanilla dalam bekas. Gaul sebati. 
3. Masukkan adunan ini ke dalam adunan roti yang direndam, gaul dan kacau sebati.
 4. Lenserkan acuan dengan margerin dan masukkan adunan tadi. 
5. Bakar hingga masak.
 6. Setelah puding agak sejuk, masukkan dalam peti sejuk. 


RESEPI SOS KASTARD
by: izah

1 tin susu cair
1/2 cawan air 
4-5 sudu besar gula
2 sudu kecil tepung kastard
2 helai daun pandan simpulkan


Bancuh tepung kastard bersama air hingga sebati. Campur semua bahan n masak sehingga sedikit likat dan mendidih.
Sejukkan. 












11 comments:

Putri said...[Reply to comment]

Saya suka bt puding roti sebab mudah
tp bab nk bt sos kastard tu...ya ampun.....malas sungguh

adda syuhada said...[Reply to comment]

sedapnyaaa
kuah kastard lebih baru best nyam !!!

Roziah Muhammad Nor @ Cie said...[Reply to comment]

menarik nih macam rajin nak buat nanti. bahan-bahan pun senang je.

IBU PUSPITA said...[Reply to comment]

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

nak tahu.. ^^ said...[Reply to comment]

sy nak tanya, kalau proses bakar tuh tukar utk kukus jadi ke? terima kasih. :)

agen resmi Balikpapan said...[Reply to comment]

kelihatannya sangat enak , jadi pengen nyoba !!

Zain Fadad Abdullah said...[Reply to comment]

keliatannya sangat enak , ingin rasanya saya mencicipinya dan mencoba untuk membuatnya di rumah !

Cara Menurunkan Asam Urat Dan Kolesterol Ekstrak Alami

ninest123 said...[Reply to comment]

nike air max, gucci outlet, louboutin pas cher, ralph lauren pas cher, louis vuitton outlet, cheap oakley sunglasses, ray ban sunglasses, chanel handbags, ray ban sunglasses, polo ralph lauren outlet, prada outlet, louis vuitton, kate spade outlet, jordan shoes, tiffany jewelry, air jordan pas cher, polo ralph lauren outlet, nike air max, louis vuitton, air max, louboutin shoes, nike roshe run, ugg boots, replica watches, tory burch outlet, longchamp, replica watches, tiffany and co, oakley sunglasses, burberry, ugg boots, michael kors, louis vuitton outlet, nike free, christian louboutin outlet, longchamp pas cher, longchamp outlet, oakley sunglasses, oakley sunglasses, nike free, nike outlet, louis vuitton, prada handbags, oakley sunglasses, louboutin, uggs on sale, ray ban sunglasses, longchamp outlet, louboutin outlet, sac longchamp

ninest123 said...[Reply to comment]

michael kors, michael kors outlet, true religion jeans, vans pas cher, true religion outlet, hollister, hermes, abercrombie and fitch, michael kors outlet, nike air max, lacoste pas cher, converse pas cher, coach outlet, kate spade handbags, true religion jeans, vanessa bruno, ray ban pas cher, burberry, ugg boots, nike air max, hogan, nike blazer, ralph lauren uk, hollister pas cher, michael kors, tn pas cher, new balance pas cher, sac guess, north face, nike free run uk, true religion jeans, coach outlet, lululemon, michael kors outlet, nike roshe, air force, replica handbags, michael kors outlet, ugg boots, michael kors, michael kors outlet, ray ban uk, nike air max, timberland, oakley pas cher, michael kors, burberry outlet online, north face, coach purses, mulberry

ninest123 said...[Reply to comment]

gucci, wedding dresses, oakley, nfl jerseys, p90x workout, north face outlet, babyliss, new balance, celine handbags, baseball bats, hollister, converse outlet, herve leger, timberland boots, louboutin, instyler, longchamp, vans, lululemon, insanity workout, mont blanc, hollister, reebok shoes, chi flat iron, soccer jerseys, mac cosmetics, nike air max, north face outlet, ralph lauren, ray ban, jimmy choo shoes, ferragamo shoes, nike roshe, ghd, giuseppe zanotti, nike air max, mcm handbags, lancel, valentino shoes, abercrombie and fitch, beats by dre, asics running shoes, nike huarache, soccer shoes, birkin bag, nike trainers, hollister, bottega veneta, iphone cases, vans shoes

ninest123 said...[Reply to comment]

bottes ugg, thomas sabo, links of london, doudoune canada goose, canada goose outlet, juicy couture outlet, pandora charms, wedding dresses, moncler, moncler, moncler, canada goose, swarovski crystal, replica watches, pandora charms, coach outlet, karen millen, hollister, pandora jewelry, canada goose, pandora jewelry, louis vuitton, moncler outlet, ugg pas cher, moncler, ugg,ugg australia,ugg italia, marc jacobs, sac louis vuitton pas cher, louis vuitton, canada goose, ugg boots uk, louis vuitton, louis vuitton, toms shoes, canada goose, canada goose uk, swarovski, canada goose outlet, moncler, juicy couture outlet, supra shoes, moncler, montre pas cher, ugg,uggs,uggs canada, moncler