CSS

Friday, December 20, 2013

No Pudge Brownie Clone



Assalamualaikum

Lama tak layan brownies coklat. Skali skala sedap sungguh. Rope orang tak cukup makan ngadap kan brownies ni. Skali berlumba makan ngan budak2. hehe.. Tapi budak2 makan kuis kacang.. ntah apa2 je.. padahal kan ke sedap kacang krup krap tu kan.

Simple resepi yang menghasilkan bronies yg sedap.


NO PUDGE BROWNIES CLONE
by: Anka

1 cup sugar
3/4 cup flour
1/2 cup cocoa
2 egg whites (this is for cake like brownies and is optional)
2 teaspoons cornstarch
1/4 teaspoon baking soda
1/4 teaspoon salt
2/3 cup non-fat vanilla yogurt
nonstick cooking spray

Directions:

1 Preheat oven to 350°F.
2 Mix all dry ingredients.
3 Add yogurt and mix well.
4 Batter will be very thick.
5 Spray an 8x8 pan with nonstick cooking spray.
6 Spread batter evenly.
7 Bake for 30-35 minutes.
8 Remove and cool.
9 Dip a knife in warm water and cut into 16 squares.






2 comments:

Anna Qawina said...[Reply to comment]

Jah..rajinnya ko apdet blog..aku dah berbulan2 bt draf x sudah2 nak post. .haha..kagom aku dgn sahabat aku neh..

Err mula2 ingt ko saje letak tajuk gitu..kot2 la nak bg aku eksaited masuk tgk kan..ni dah tgk rupenya betul..haahaa..maafkan aku jah..bak bronis tuh

Cheq Sue said...[Reply to comment]

Mmg gitu ke jah namanya?